Avfarget tigerfisk

Hei,

Jeg kjøpte i dag en tigerfisk, men jeg så ikke nøye på den før jeg tok den.

her er et bilde av tigerfisken
[External Image]

Ser dere at den er litt missfarget på toppen? Er dette en sykdom?

Den ser til tider ut også veldig slapp ut!

Mvh
Sebastian Schei
Dette er en Prakt Botia, ikke en tigerfisk.

Dette er en stimfisk og bør helst holdes flere enn en, og helst i større akvarier, pga av størrelsen den får tilslutt.

Vanskelig og si noe ut fra bildet, men se ikke ut som den er i 100% topp form.
Dette er en praktbotia, som er noen flotte fisker i rette omgivelser.
De har også en temmelig spessiell adferd, siden de ofte finnes liggende å sove på siden, eller på rygg for den del

Som Rune sier, dette er en stimfisk, som ikke vil trives spesielt godt alene. Syntes at disse bør være minst 5 stykker. Og siden fisken med tid og stunder kan oppnå en størrelse på 35cm, så trenger den litt plass.

Når det gjelder fargene på fisken, gjenspeiler disse gjerne humøret til praktbotia. Praktbotia som trives, har serke farger, mens de som er bleike og blasse i fargen, gjerne mistrives.
Syntes ikke at den du har avbildet er spesielt bleik i fargen, og fargen vil nok bli sterkere når den har vent seg til vannet.

De flekkene på rygg\ finner, kan rett å slett skyldes skader i slimlaget i forbindelse med nettfanging.
Ja det var desverre den eneste av denne typen fisk de hadde i butikken så jeg kunne ikke kjøpe mer enn en!

hehe ja jeg har lurt på hvorfor den hele tiden ligger i merkelige stillinger!!!

Akvariet er på 125 liter! er dette nok for denne fisken?
Om fisken er under 10cm, bør det gå helt greit i dette karet Men etterhvert, vil den (og kanskje du også?) ha større kar
Kjøpt gjerne noen kamerater til denne etterhvert, om du da ikke har overbefolket karet
Tilfeldig bekjentskap
© Karen Hansen
Reklame for plussmedlemskap