oppblåst pansermalle

den ene pansermallen min er desverre ikke i form lenger. Han/hun har hyperventilert, er oppblåst og øynene stikker ut på den. har vert slik en stund. da jeg såg til den i dag fant jeg hvite flekker på den. omtrent som sopp. Forslag til behandling mottas med stor takk.
Jeg håper du har flyttet den ut av hovedkaret og over i et karantenekar?

Tror nesten jeg ville valgt å gjort ende på lidelsene til denne stakkaren... Ikke alltid lett å vite hva som foregår, men oppblåsthet, utstående øyne, sopp/sår og dårlig allmenntilstand er ingen god diagnose.
Tusen takk for rådet. han er i karantene no. Jeg vil gi han en sjanse til å komme seg. iblant er han svært så opptatt med sine gjøremål, jeg får se om han blir bedre eller dårligere utover dagen og morgendagen før jeg avgjør skjebnen hans.
Fint at du har issolert den, dette er ofte det som er forskjell mellom leit og total krise

Jeg ville ha gitt denne fisken noen gode vannbytter, samt litt ekstra snadder å spise. Dette kan hjelpe på, slik at den kommer til hektene igjen.
Akkurat hva som feiler den er jeg noe usikker på, men det høres helt klart bakterielt ut.
Jeg ville også forsøkt med litt salt i vannet til den, ca 0,1% siden det er snakk om en malle.
Etter nesten ett døgn med saltvanns behandling ( takk Frank Angell ) har ikke mallen utstående øyner lenger, så jeg betrakter det som en framgang i tilstanden til malla, så malla får fortsatt leve.
Tilfeldig bekjentskap
© Haakon Haagensen
Reklame for plussmedlemskap