Disse 3 svarte Corydoras Aenus Black har bare gått i 250 literen et par uker, før dette har de gått i et kar uten ancistrus maller.
I denne 250 litern, er det tre Ancistrus, og to av dem ser ut til å være noen skikkelige grinebitere og særlig ved mat-tid.
I 250 literen ble Corydorasene umiddelbart fillete i finnene og virket litt redde. På meg virket det som om de ble angrepet av noen, men neimen om jeg kunne skjønne hvem... jeg hadde, når jeg tenkte meg om, egentlig sett noen av de veldig små Corydorasene jeg har i det akvariet der bli litt rufsete også, som om noen har bitt dem i finnene. Men ikke helt tiden, og ikke sååå illle...
Idag dukket denne svarte Corydorasen opp med noe som ser ut som et digert sugemerke som har gnagd av og gått helt gjennom huden...!
Det KAN vel ikke være noen annen fisk som får til en slik type skade som på bildet, enn en fisk med sugemunn?
Det er rett og slett sugd av et stykke svart overhud, slik at fisken får et hvitt merke ned til benplatene (som pansermaller har på kroppssidene).
Er det bare for meg dette ser ut som et gnage-merke, eller er det flere som synes det ser slik ut? Det er bare denne ene (av de 3) som har fått det (og forhåpentligvis den eneste...) Personlig kjenner jeg ikke til eller har ikke hørt om noen sykdom som kan forårsake et slikt symptom? Noen andre som vet noe om det?
Jeg skal låne bort fiskefellen min i morgen, men når jeg får den tilbake skal jeg fjerne ancistrusene. Tror jeg prøver Otocinclus istedet.