Får Coryene hetetokter?

Hei!

Har i noen dager nå hatt en nitrittest som blir rødere og rødere. Muligens pga dette så jeg nå i kveld at et par av mine Corydoras paleatus hadde fått hvite prikker. Hurra, tenkte jeg og fyrte kolben på bånn gass...som skal være 32 grader. Det jeg nå har langt merke til etter hvert som tempen i karet stiger er at det virker som om Coryene flyr opp og ned og fram og tilbake langs bakre veggen, de virker enda mer hyperaktive enn de vanligvis er. Bare en av dem har surra rundt på bunnen for seg selv. Regnbuefiskene har jeg ikke merka noe forskjell på...ennå, heller har jeg ikke sett noen prikker på de (ennå). Det jeg egentlig lurer på...vil en sånn tempøkning kunne føre til endret atferd hos fisk? Eller kanskje de prøver å svømme fra prikkene

Når du hever tempraturen over 30 grader blir det merkbart mindre O2 i vannnet. Dette må du følge med på. Hvis fiskene begynner å samle seg i vannspeilet må du enten sette inn en luftesten eller øke bevegelsen i vannnflata betydelig.

Økt tempratur gir også økt stoffskifte hos fiskene. Dette betyr også økt aktivitet og matlyst.
Tilfeldig bekjentskap
© OME
Reklame for plussmedlemskap