Behandling med Fungistop

nå ser jeg ingen annen løsning enn å behandle med soppmedisin,hjalp ikke med salt kur og 2fisker er allerede døde. Men,butikken der jeg kjøpte denne har tydeligvis verken interesse eller ekspertise på det de selger da jeg ikke fikk noe svar på mine spørsmål,les bruksanvisningen sa han..grr!! Det jeg lurer på,må jeg ta ut eplesneglene mine når jeg behandler med dette? Hvordan takler 2uker gamle guppyyngler medisinen? Håper noen kan hjelpe meg med hvordan man medisinerer,hvilke tiltak bør man gjøre?
På det andre forumet skrev du noe jeg reagerte på. Du skrev faktisk at det var en TRE-ROT som var angrepet av sopp.

Du medisinerer vel ikke fiskene for noe som er på en trerot???
mona o
På det andre forumet skrev du noe jeg reagerte på. Du skrev faktisk at det var en TRE-ROT som var angrepet av sopp. Du medisinerer vel ikke fiskene for noe som er på en trerot???

og du har fått svar på det andre forumet!Men kan svare her å jeg. Joda har sopp på fisk,men også på ei TREROT ja :P Felles for slike sopper er at de ikke er avhengige av verstdyret for å overleve, de angriper like ofte dødt vev fra planter o.l og død fisk.så jeg behandler hele akvariet!
Ja, og jeg svarte dette:
Dette høres merkelig ut. Hvorfor tar du ikke opp treroten da, og gir den en skikkelig skrubb i varmt vann? Dersom den er kilden til problemet, hvorfor bruke medisin?

Har forresten aldri hørt om denne varianten før.... Sopp på en gjenstand i akvariet som smitter på fiskene? Det pleier jo være slik at sopp først og fremst angriper dødt og skadet vev, og at fiskene dine får sopp på kroppen fordi det er sopp på en rot...? De burde ikke bli angrepet av sopp, dersom de var friske og uten skader der soppen kunne slå seg ned.

Det må være utrolige mengder soppsporer i vannet i akvariet. Har du forsøkt daglige,store vannbytter?

Mystisk. Denne varianten var helt ny for meg!
Men jeg håper andre som kanskje har hørt om eller opplevd noe lignende kunne føye til sine erfaringer her. Dette vil jeg gjerne høre mer om, da jeg ikke trodde det var mulig.
mona o
Ja, og jeg svarte dette: Dette høres merkelig ut. Hvorfor tar du ikke opp treroten da, og gir den en skikkelig skrubb i varmt vann? Dersom den er kilden til problemet, hvorfor bruke medisin? Har forresten aldri hørt om denne varianten før.... Sopp på en gjenstand i akvariet som smitter på fiskene? Det pleier jo være slik at sopp først og fremst angriper dødt og skadet vev, og at fiskene dine får sopp på kroppen fordi det er sopp på en rot...? De burde ikke bli angrepet av sopp, dersom de var friske og uten skader der soppen kunne slå seg ned. Det må være utrolige mengder soppsporer i vannet i akvariet. Har du forsøkt daglige,store vannbytter? Mystisk. Denne varianten var helt ny for meg! Men jeg håper andre som kanskje har hørt om eller opplevd noe lignende kunne føye til sine erfaringer her. Dette vil jeg gjerne høre mer om, da jeg ikke trodde det var mulig.

svarer her og jeg,greit med erfaringer fra flere
det er ikke sånn det har utartet seg. kjøpte fisk i en butikk hvorav 2 av dem må ha vært smittet fra før fordi begge så ut til å ha sopp og døde etter kort tid.Så fikk noen andre fisker sopp også og har også sett soppaktige spor på en rot.Så soppen kommer fra fiskene,men ser ut til å ha spredd seg på andre ting i akvariet.

Tilfeldig bekjentskap
© Bettina
Reklame for plussmedlemskap