planker i bunnen

jeg skal sette opp et kar etterpå hvor bunnflaten er større en bredden på bordet.
tenkte på å sage til et par planker og legge under i rett lengde og deretter et par håndklær oppå for å trekke til seg fukt.

men... holder det om jeg sager til to planker ? da vil det bli en "kanal" på midten under karet men jeg tror ikke dette skal ha noe å si.

synspunkter ?
Jeg ville brukt en plate for å være ærlig, føles sikrere. Hvor stort er karet?
det er på 80 liter men jeg har dessverre bare plank tilgjengelig. det blir dog bare snakk om en 3-4 cm glippe mellom plankene og glippen vil bli midt under.
Vil tro at det skal gå bra om det bare en en så liten glippe mellom hvert bord vekten er fordelt på. Tar selvagt forbehold om at karet er av de billigere typene, med skremmende tynt glass

Men jeg er helt enig med Karl Inge, en robust plate vil nok vært mye bedre.

Jeg ville ikke brukt dette håndkledet, slikt kan fort holde fukta på plass i lange tider, med sopp og råte som resultat. Ikke det at det er noe økonomisk krise om ett par plankebiter råtner vekk, men det er lukta jeg tenker på. Usj...

Om jeg skulle brukt noe, var det ett liggeunderlag, dette ville også dempe noe av ujevnhetene i planken, og dempe trykk fra at planken vrir seg\ kvister beveger seg. For plank er ett levende materiale, og vil endre litt på seg etter fuktighet og temperatur.
Stina Engerud
....det blir dog bare snakk om en 3-4 cm glippe mellom plankene og glippen vil bli midt under.

Du verden, hvor farlig lever jeg da.
Jeg har 15 helglasskar i reol. Bunnflaten på karene er 75 cm x 50 cm (høyde kun 35cm). De hviler kun på 2,5 cm porsarør i fram- og bakkant. "Glipen" er dermed 45 cm.
I tillegg er alle karene boret med et hull med diameter 20mm i midten der det står et overrenningsrør nedi.
Glasset er riktignok 8 mm, men ingen har sprukket eller falt ned enda.
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap