Juwel pumpe

Kjøpte et akvarium brukt i går.
Det fulgte med en Juwel pumpe, en sånn stor firkantet der pumpehodet befinner seg inni selve pumpa. Men hvordan setter jeg sammen denne pumpa?? Det er 4 filtere, et pumpehode, en slange som skal festes til pumpehodet og ut gjennom et hull, to rister som skal mellom filtrene og en slags "skive" som skal inn i et spor i pumpa...
har prøvd å sette det sammen på alle mulige måter, men får det ikke til å stemme..

hjelp noen?
Gå til denne linken, og klikk på 'Instruction Manual' (pdf-format). Der får du opp en rimelig generell manual for noen Juwel-filtre. Om det ikke er rette modell, kan du jo søke på den siden.

Juwel filter
Den bruksanvisningen der er ikke til noe hjelp.
Jeg har fått satt det sammen nå på en eller annen måte. Pumpehodet sitter ikke fast inne i pumpa, men det går sikkert ingen steder heller.. og pumpa durer og går og det er strøm oppi der. så alt virker sikkert mer eller mindre som det skal?

og Juwel som skal være så bra... jeg sverger til Fluval!
Rart, det virker som du har eksakt det samme systemet som jeg har. Og den bruksanvisningen der er den jeg selv brukte. Men det finnes vel forskjellige varianter.

For meg så høres det ut som om adaptere mellom pumpa og "skiven" (veggen) mangler.
Kjeksen
og Juwel som skal være så bra... jeg sverger til Fluval!

enig med de siste ordene der!!!

kjøpte nytt Juwel kar for ca 6 mndr siden, for første og siste gang.
Større møkkasystem på pumpe/filter,hmm..... og hadde det enda fungert.klaga på det fra dag en, men etter at jeg røska ut hele boksen med pumpe/filter...da fikk jeg ny pumpe. som skal være ny og bedre.
nei, takke meg til fluval/eheim....

Juwel blir styrt unna heretter.
Kjeksen
Kjøpte et akvarium brukt i går.

kan du ikke spørre den du kjøpte det av?
Har spurt.. ikke svart på mail enda.
nå har den faens greia stoppa helt.. etter jeg tok ut kontakten og satte den i igjen.. rensa filtere, men den vil ikke starte. filterene var jo ikke skitne heller..
Tilfeldig bekjentskap
© Jeff Rapps
Reklame for plussmedlemskap