co2 diffusor i aksjon.
Postet 24.06.06 kl 00:45
Postet 24.06.06 kl 02:51
Postet 24.06.06 kl 17:19
Har co2 i alle ja, det er litt avhengighetsskapende. Har ikke holdt på så lenge, så ekspert er jeg nok på langt nær. Men det er spennede å drive med. Diffusoren virker som en brusestein, bare med mye mindre bobler og mye høyere trykk. Jeg Kjøpte et par gjennom en annonse på NA. Tror de opprinnelig kommer fra Aquaticmagic. Har en liten bioplast fra før som jeg fant i butikk. Denne butikken har mange, alt fra billige som denne til ADA Det går an å bruke den med sats hvis man er litt nøye. Man må bruke en renseflaske med vann for å hindre at ikke noe rester fra satsen kommer fram og tetter den. og så må det være skikkelig tett, for trykket blir nær 2 bar. Det er ganske mye. Sjampagnekorkene flyr når man åpner De blir etter en tid grønne av alger på den hvite disken, Litt tid i klorinvann fjerner det.
Postet 24.06.06 kl 23:42
For å få det tett så anbefales det gjerne å borre hull og bruke silikon, men jeg synes dette er mye bedre og enklere. Ta en rund syl og stikk hull i korken. Ta så en litt solid silikon eller bedre co2 slange og klipp enden skrå. Stikk tuppen gjennom hullet og dra slangen gjennom med tang. Ferdig. Korken vil klemme hardt rundt slangen og det blir tett. For å se om det lekker kan man vikle litt tape rundt toppen og helle litt vann der. da ser man med en gang om det lekker. Husk tilbakeslagsventil. Sett en mellom renseflaska og satsen også, så spruter ikke vannet der tilbake når du kobler fra satsen.
Postet 24.06.06 kl 23:53
Postet 24.06.06 kl 23:54
Endret: 24.06.06 kl 23:57