Hvor ofte må man skifte filtermatte ?

Hvor ofte må man skifte det hvite filteret som ligger øverst i EHEIM PROF 2 utvendig filtret ?
Uten å ha erfaring med denne, så vil jeg si ca. hver 4. uke...
Kan være jeg er på villspor her, men det er i hvert fall det jeg har erfart med andre filter (riktig nokk innvendige, men det burde jo gå mye for det samme?)...
Så vid jeg har forstått, skal ikke utvendige filtermatter skiftes på langt nær så ofte som innvendige. Hver 4.uke høres alt for ofte ut.
Jeg skifter dem annenhver måned eller så. For meg er den hvite filtervatten (på toppen av utvendige filtere) forbruksvare. Det er ikke noe jeg gidder å prøve og skylle for å kunne bruke om igjen. Den går i søpla, og en helt ny legges inn.

For de som ikke ønsker å gjøre som Mona sier så kan disse fint skylles og brukes igjen. Mine går sikkert i et år før de blir kassert.
jeg har pleid å skifte den hvite filtermatta ca 1 gang i mnd..Da har jeg bare brukt vanlig filtervatt man får kjøpt til 25kr...myyyyyyyyyyye billigere enn å kjøpe disse til eheim
Det va godt å høre Har brukt å skjylle den ett par ganger før jeg har skiftet den. 1000 takk for svarene
Tilfeldig bekjentskap
© Stig Trondsen
Reklame for plussmedlemskap