Duger Fluval 304

Jeg er i ferd med å skaffe meg utvendig filterpumper...har alltid sverga til Eheim og kommer også til å gjøre det framover, men for tida er det mest pris jeg tenker på, og en Eheim er jo en del dyrere enn Fluval...

Så, jeg skal bruke dette i en 250Liter duger det med Fluval 304? Vil denne tilsvare en Eheim 2026?

De skal ha omtrent samme sirkulasjon, Fluval 305(304 er vel på vei ut) gir vel litt mere effekt og er ca 300 kroner billigere. Er litt usikker på hvilken filtermateriale som følger med. Eheim 2026 leveres med Ehfimec og Ehfisubsrat.

I alle fall er de rimeligst å bestille fra Danmark for eksempel her
Jeg har et ganske hardt belasta kar som dette skal brukes til. Så de nye heter 305? Hva er forskjellen?

Nøyaktig hva som er forskjellen vet jeg ikke, men de er begge spesifisert for ca 1000 liter timen. Har aldri likt svampsystemet til fluval.

Hadde jeg hatt et sterkt belastet 250 liters hadde jeg gått for Eheim 2028. Liker patentet med tre kassetter der to av dem er biologisk. Ved renhold kan man skylle den ene kasseten skikkelig fordi man har igjen halvparten av balteriekulturen. Fra Danmark koster denne 1300 kroner inklusiv alt av filtermedia.
1300,- for det filteret der er jo billig, men egentlig litt i overkant av hva jeg har lyst til å gi for tida.... Problemet er at jeg ikke bare skal ha et filter...men noen...det er også grunnen til at jeg hører om det er noen som har noe erfaring men den 304/05, siden dette er en pumpe som jeg kan få tak i til en rimelig penge...

Hvordan er vaske fremkommeligheten på disse Fluval bøttene? Er de lett å rengjøre?

Har 11 kar med hver sin 2026 og det har fungert utmerket med hard belastning. Hadde det ikke vært vært for de kjiipe hundre lappene imellom så hadde jeg nok gått for Eheim...vanskelig det der...

Takk for hjelpa så langt Geir, jeg får gå i tenke boksen og tenke hardt på det der....
Litt utenom det hele, men jeg må bare si at jeg digger hjemmsiden din. Utrolig bra og artig å lese på Alle sammen må besøke den!

Kommer nok ganske sannsynlig til å bestille noe fra deg i fremtiden
Det var jo litt utenom ja, men det gjør ikke noe...
Takker for det! Verdt å ta seg en tur om du har mulighet for det...

Må bare få litt kontroll over disse 250Liters karene....syns ikke jeg har helt fått sikkelig fart på de....får håpe disse filterene hjelper til..

Eller var det Geir sine sider du mente? Masse fin lese stoff der også!
Skal absolutt ta kontakt dersom jeg skal mot de trakter Håper det ordner seg bra med filtrene og karene dine. Det gjør det nok

Ps. Mente din side, hehe Selv om Geir sin side også er helt super.
Tilfeldig bekjentskap
© Frode Rønning
Reklame for plussmedlemskap