T5 og plast.

Skal skifte ut de eksisterende lysene i et kar med formpresset sort plasttopp. T5 rør bli jo ganske så varme, vil dette kunne skape problemer, at det blir for varmt oppi toppen slik at plasten smelter/deformeres. Noen som har erfaring med dette, evt gjort dette selv?
Tviler svært sterkt på at varmen skulle utgjøre noe problem.

I de fleste armaturer er det jo vanlige magnetiske balaster til å drive T8-rørene, og de blir jo sykt varme.
Ikke noe problem med smelting der i gården

Var forresten ikke klar over det du sier at T5 blir så varme...
T5 blir ikke varme!!! T8 kan smelte/deformere plast
Høyer'n
T5 blir ikke varme!!! T8 kan smelte/deformere plast

Vil bare bemerke at det ikke er rørene til T8 som er ett problem, men de gamle, tunge magnetiske balastene. Rørene kan man jo glatt holde i uten å brenne seg.
Har hørt at de skulle bli ganske så varme, men da er det jo ikke noe problem Bortsett fra at jeg mangler 2,5 cm til og få inn 54W
Frank Angell
Rørene kan man jo glatt holde i uten å brenne seg.


nei, det gjør ikke mine ialtfall! de blir kjempe varme(for hånden ialtfall) etter bare noen minutter til meg! har ikke sjangs til å ha et grep om de da!
Er du sikker på at du mener T5 nå?? T5 blir ikke varme! Jeg jobber med T5 og monterer dette hver dag, og jeg har fortsatt ikke "brent" meg enda jeg har satt opp noen tusen sånne
FS
[QUOTE=Frank Angell]Rørene kan man jo glatt holde i uten å brenne seg.


nei, det gjør ikke mine ialtfall! de blir kjempe varme(for hånden ialtfall) etter bare noen minutter til meg! har ikke sjangs til å ha et grep om de da!
Mulig at jeg har større terskel for varme (har mer enn en gang fått slengt etter meg at jeg har asbesthender )
Frank Angell
[QUOTE=FS][QUOTE=Frank Angell]Rørene kan man jo glatt holde i uten å brenne seg.


nei, det gjør ikke mine ialtfall! de blir kjempe varme(for hånden ialtfall) etter bare noen minutter til meg! har ikke sjangs til å ha et grep om de da!
Mulig at jeg har større terskel for varme (har mer enn en gang fått slengt etter meg at jeg har asbesthender )

ja, får håpe det ikke er rørene mine som holder på å bli overopphetet;D
Tilfeldig bekjentskap
© Tom Christoffersen
Reklame for plussmedlemskap