Korte lysrør

Det ene lysrøret til JEBO akvariet mitt er gått og så viser det seg at det ikke går an å bytte med det 48,5 cm lange Power-Glo 20W lysrøret jeg kjøpte i zoobutikken, da plassen til JEBO-røret er 1 cm kortere!!!

Vet noen om butikker som selger JEBO Luxline Plus F20W/T8 som bare er 47,5 cm lange? Vanlig norsk standard er vel 48,5 cm?
Kjemperare mål hos deg

Så vidt jeg vet, er power-glo kun levert i standard størrelser, og der skulle 20W tilsvare 60cm.
Vet ikke helt om målene dine er riktige? Har til og med leita blandt spesialrør, uten hell

Har sett over hele katalogen til Osram nå, og det rørene som kommer nærmest målet ditt er: 10W, som er 470mm
Er vel ikke helt det du er ute etter...

Forresten: måler du med eller uten kontaktflatene i endene? Ser at enkelte rørprodusenter oppgir rørlengde med disse, andre uten...

Legger også med link til oversikt over alle rørene til Hagen, som er produsent av PowerGlo

Frank Angell
Kjemperare mål hos deg :)


Jotakk, jeg trodde jeg hadde fått solstikk i sommervarmen og måtte legge lysrørene ved siden av hverandre for å virkelig tro at de var en hel centimeter forskjellige!

Målene er med hylsa over hver ende, men uten utstikkerne til elektrisiteten. Med dem blir det vel pluss en centimeter...

Takk for lenken! Skal ut og sjekke med butikken som solgte meg akvariet i fjor sommer nå...
Zoo-1 hadde Jebo-lysrør
Det viste seg at det rare lysrøret var hyllevare hos Zoo-1 butikken i Asker, så dermed ordnet det seg! Nå lyser det 10.000K i akvariet igjen...

Dette er antakelig en standard lengde på lysrør i Kina, og siden de er flere enn oss må vi kanskje rette oss etter dem heretter?
Flott at det løste seg for deg

Er jo håpløst når en plutselig skal forholde seg til en haug med ulike standare innenfor noe så enkelt som lys
Du vet ikke om det finnes rør som er større enn 20W? Tenker bare på at dersom det er flere W pr cm rør, vil en jo fort kunne dytte ennå mere lys inn i toppen (av karet), på samme plass som tidligere
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap