Hva er dette?

[URL=http://www.aquaristikshop.com/cgi-bin/neu/webshop.pl?f=NR&c=698100+*+698101&t=temartic_e&userid=Lx9yAVzKub9jDhLKvD5WArbNzZM6FIHj3ql][/URL]

Har noen anelser om at det kanskje har noe med utvendig pumpe å gjøre.... evt fungerer dette? eller er jeg helt på jordet? :o)
De kalles slange-gjennomføring
Du kan lukke armaturet (trenger ikke hull i armaturet) dersom du kobler slangene til en slik. Det hindrer vannstrømmen en del, så det er vel ikke heeelt supert å bruke dem. Det blir jo veldig smalt for vannet som skal flomme ut og inn av akvariet/filteret gjennom slanger med slike på.

Dette er slangegjennomføringer beregnet på Akvastabil sin eldre modeller. De forrige modellene hadde ikke utsparring med gummedeksler slik at man fikk ikke lokket helt igjen med de normale plastrørkoblingene for innsug og utblås.

Har gjennomføringene, men har aldri fått de til å fungere skikkelig. To ganger opplevde jeg lekasjer i de. Andre gangen hadde jeg slangene bunnet helt i rørstussen og selv da var det lekasje. De skal vistnok gi samme gjennomstømming som de vanlige gjennomføringene, men det fikk jeg heller ikke til å stemme. Jeg ga de ganske enkelt helt opp da de var for meg et risikoprosjekt..
Så det er ikke behov for slike til den nye typen akvastabil effectline da eller? Dette er det eneste jeg har glemt å kjekke da jeg bestillte meg nytt akvarie......
Nei, det nye effektline har forbedret topp med drypplist i forluka og gummideksel på utsparringen bak.
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Jamne
Reklame for plussmedlemskap