Eheim pumpe

heisan

Jeg har en Eheim 2329 pro I intervall termofilter.

Det jeg lurer på er hvordan jeg kan stille gjenomstrømningen av vann på denne? Sånn den er nå så renner det bare ut. Skal man ikke kunne stille denne så det blir litt mere strøm i vannet???

Eheim 2329 har to-veis vannbevegelse hvor filterbeholderen vekselvis fylles og tømmes for vann. Skjer det? Eller strømmer vanne bare sakte hele tiden?

Har filtret noen gang virket slik som det skal?

Montert det rett ?
Påkrevet innstallasjonshøyde, 100-120 cm fra filterets bunn til akvariets overflate, med avvik fra dette vil filteret ikke funksjonere korrekt.
jeg kjøpe den brukt så jeg vet ikke hvordan den var før. Vannet strømmer bare sakte hele tiden ja.

Monterte den slik som jeg ble fortalt da jeg kjøpte den.

Høyden er på 105cm.
I denne pumpen sitter det en flotør som starter pumpa når filterkammeret er fult. Vet at det skal lite til før denne flottøren ikke beverger seg fritt, og da "starter ikke pumpa".

Det som skjer er at intervalldelen ikke løses ut. I mellom intervallene vil du se en jevn liten strøm av vann.

Det du må gjøre er å åpne filteret. Jeg regner med at det sitter et blad i åpningen som skal fylle intervalldelen. Sjekk at røret som går gjennom hele filteret sitter som den skal i bunnen inn til intervalldelen. Sjekk også at det ikke er skitt der, bruk børste til å gjøre rent.

Selve intervallhuset inneholder en isoporflotør og denne kan ha det med å henge seg opp inne i huset. Gjør denne forsiktig ren og kjenn etter ujevnheter. Hvis du finner noen så fjern disse forsiktig uten å skade flotøren.

Når overslaget kommer begynner filteret å fylle opp intervalldelen ovenifra og flotøren stiger, når denne er helt oppe l starter filteret å tømme hele filteret for vann. Flotøren synker og stenger for gjennomstrømmingen i bunn.

Glemte å si at det er viktig at alle slangene skal være like lange for at filteret skal fungere skikkelig.
Takker for svar.

Skal titte på den så får vi se hva jeg finner ut.

Har ikke drevet med akvarium så lenge så jeg må lære det meste. Veldig bra å ha dette forumet.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap