Erfaringer med AM-top sine utvendige filtre?

Jeg er rimelig lei av en bråkebøtte av et utvendig filter jeg har og har veldig lyst til å skifte det ut. Jeg er fullstendig klar over at det er ingen over og ingen ved siden av Eheim, problemet er lommeboken. Hvilke erfaringer finnes det på AM-top sine utvendige filtre?
Har ikke selv hatt disse, og kommer heller ikke til å ha det

Mange er svært fornøyde, andre er ikke fornøyde i det hele tatt. Er du "heldig" å får en god pumpe, er det ingen grunn til å ikke velge Am-top, men får du en av de berømmelige mandagspumpene, blir du å gremmes over kjøpet til evig tid
Personlig ville jeg heller levd med en bråkete pumpe til økonomien strak til ett kvalitetsfilter

Har du sjekket prisene på de danske sidene?
Jeg har litt erfaring med begge typer, kjøpte en Am-Top 3337 for litt over et år siden, pumpa fungerer greit den, men merker mere støy fra denne en Eheim. Disse koster ca 1000 lappen uten filtermatriale, mens du får en Eheim 2028 til ca 1300 danske inkl filtermedier, jeg ville tru du havner på ca 1500 Norske, ferdig levert. Du får gruble litt
Takker for svar
[QUOTE=Frank Angell]Mange er svært fornøyde, andre er ikke fornøyde i det hele tatt. Er du "heldig" å får en god pumpe, er det ingen grunn til å ikke velge Am-top, men får du en av de berømmelige mandagspumpene, blir du å gremmes over kjøpet til evig tid
QUOTE]

Ok, med min vanlige "flaks" så får jeg nok pumpa fra tidenes blåmandag... Så jeg får spare opp og kjøpe meg lykke i form av en Eheim.

Det å ta den fra Danmark høres ikke så ille ut, jeg får se.
Sitter med vann til knærne etter kjøp av mandagsfilter.........
Jeg spurte etter råd her på forumet ang. filter. Fikk fortalt at Eheim er desidert best. Fikk så et knalltilbud på den lokale dyrebutikken og endte opp med Am-Top Professional 3337

Ha, ha, ha så dum jeg var! (synes ihvertfall det akkurat nå.....)

Kjøpte filtret for noe over en uke siden og som du ser av overskriften min, gikk det ikke helt bra.

Filtret bråker som fy fra dag en. Ringte da butikken, fikk beskjed om at de skulle bestille nye deler til meg. Så langt ok, det er jo ikke deres skyld. De er forøvrig veldig greie!

I kveld la jeg merke til at det ikke strømmer mere ut av den en en prostataoperert gammel gubbe kan pisse (unnskyld språket...). Virker som om selve motoren er ødelagt. Skulle undersøke dette litt, da spretter selvfølgelig slangen av pumpen, fyller stua med vann før jeg får sukk for meg.......

Har nå fått tørket opp og skrevet ut litt frustrasjon, det er blitt bedre...

Skal ringe butikken i morgen med krav om helt nytt filter!

Poenget med hele innlegget er: dere som er her inne vet hva dere snakker om, jeg skal heretter alltid høre på dere!!

Det finnes sikkert folk som har vært heldige med sine Am-Top, men de har vært nettopp: heldige
Det ante meg at det var noen ugler i mosen ja. Så takk Frank og Carinoza for å ha satt en stopp for vage planer om en kjapp og billig løsning.

Pris på Eheim fra Danmark
Bengt Fossli
(...) mens du får en Eheim 2028 til ca 1300 danske inkl filtermedier, jeg ville tru du havner på ca 1500 Norske, ferdig levert.

Du får den til Norge for ca. 1800 ferdig levert. Ikke for å kverulere, men det er jo greit med fakta
Jeg har to stk AM-TOP en 3335 og en 3338. Jeg har aldri hatt problemer med noen av de, ikke støy ingen lekkasje. Det er nå eheim som eier Am Top, og de lages på samme sted.

Er alltid noen som er mandagsprodukter, dette gjelder også eheim.
Bettina
Det er nå eheim som eier Am Top, og de lages på samme sted.

Det var helt nytt for meg Hvor har du hørt dette?
Frank Angell
[QUOTE=Bettina]Det er nå eheim som eier Am Top, og de lages på samme sted.

Det var helt nytt for meg Hvor har du hørt dette?

Thor på Dahl dyrerike sa det da jeg kjøpte mitt siste filter 3338.

Vet også om noen som har reklamert på eheim flere ganger også.
Jeg vil gjerne råde de fleste til å kjøpe am top, for dette er filter som er bra.
I hvertfall like bra som eheim.
Velger å tro at det hele dreier seg om en misforståelse

I starten, da AM-top var ferskt på markedet, var det mange som påsto at dette var en ren eheim-kopi, og at eheims reservedeler derfor passet rett inn i am-topfiltre.

Vel, det var jo ikke mye sant, det er stor forskjell på det meste av deler.

Gidder ikke å ta diskusjonen om hvorvidt Am-top duger, eller suger, igjen Innleggene i tråden sier i alle fall hva ulike akvarister har opplevd
Gidder ikke det jeg heller, foreløbig er jeg fornøyd med amtop, sier ikke at eheim er dårlig eller at jeg ikke vil ha det, eheim er bra det også. Kunne godt ha kjøpt meg eheim pumper, men prisforskjellen og pengene jeg sparer er det jeg tenker mest på, og i tillegg er de filterene jeg har kjøpt bra, ingen feil eller mangler, derfor bruker jeg disse så lenge de går. Deler er ikke noe problem å få tak i heller.
Jeg har Am-top som har gått i 3/4 år. Veldig fonøyd så langt. Lite støy og ingen lekkasjer.

Jeg skal for sikkerhetsskyld montere slangeklemmer på alle koblinger for å være på den sikre siden. Det vill jeg gjort uansett fabrikat.

Mikkel
Jeg har den største modellen uhm **38 og VAR veldig fornøyd med den. Den går i et 530 liters men vår har utrolig lite flow og gjør ikke jobben sin i vårt akvarie. En gang tok vi den fullstendig ifra hverandre, rensa slanger, rotor samt det innvendige og den ble ikke noe bedre. Den har gått i halv annet år snart og vi skal nå kjøpe ny pumpe.

Den innvendige AM top pumpa vi har er vi superfornøyd med.
Tilfeldig bekjentskap
© Morten Kirkevåg
Reklame for plussmedlemskap