stillegående luft pumpe?

Er det noen som kan anbefale ei stillegående luft pumpe? men bar ikke i denne pris klassen!

Jeg har jobbet meg gjennom en hel haug med luftpumper, for jeg avskyr pumper som durer. Så jeg fortsatte å lete inntil jeg kom over Eheims luftpumper. Lydløse! Den mest stillegående som finnes, og kjent Eheim kvalitet. Anbefales
Finnes i 3 "størrelser", som pumper ulik mengde luft pr time.
Denne heter Eheim 100 og er den minste.
mona o
Jeg har jobbet meg gjennom en hel haug med luftpumper, for jeg avskyr pumper som durer. Så jeg fortsatte å lete inntil jeg kom over Eheims luftpumper. Lydløse! Den mest stillegående som finnes, og kjent Eheim kvalitet. Anbefales:-) Finnes i 3 "størrelser", som pumper ulik mengde luft pr time. [URLBLOCK1]og er den minste.


tusen takk for det! den var jo rimelig også! jeg hater også during! men det er så fint med luft i malawi karet som forøvrig er godt på vei nå ca en mnd til jeg hiver fisk oppi, skal være veldig forsiktig med vannet og vannkvalitet, pumpe innkjøring og nitrit topp. allt skal gjøres etter boka, eller i dette tilfellet akvaforum isopor i bunn og under! ja hele pakka.

hvordan går det med flyttingen forresten? jeg skal flytte ca 300liter med vann og det stresser jeg med! lurer på hvordan du har det?
Alexander Severinsen
hvordan går det med flyttingen forresten? jeg skal flytte ca 300liter med vann og det stresser jeg med! lurer på hvordan du har det?


Argh, ikke spør...*gremmes* Jeg har så godt som tømt begge 250 literne, men resten er det fisk i (12 akvarier, inkl småkar på 19 liter...). Og det jeg vil gjøre er å kjøpe noen store plastdunker på 30 liter, fylle vann i og mikse rett ph dagen før et kar skal flyttes. Disse plastdunkene skal stå i den nye boligen, med luftestein og varmekolbe i. Så når f.eks. 160 literen skal flyttes, tapper jeg den ned så det kun er 7-8 cm vann igjen på bunnen. Fiskene er igjen i akvariet. Røttene skal jeg ta ut, så ingenting sklir eller tipper over fisk. Armaturer må tas av og bæres ved siden av, og filteret må tas ut og bæres separat også. Så bæres hele akvariet skvulpende oppover gata... Ca 80-100 meter. Så langt flytter vi Vi har kalt inn noen sterke mannfolk til å hjelpe oss.

Så, når karet er kommet på plass i ny bolig, har jeg rent vann (ferdig temperert, ph-korrekt og luftet) i plastdunker som jeg så fyller opp karet med igjen. Bruker en powerhead nedi plastdunken til det, monterer en slange på tuten og fyller karene opp igjen med den.

Dette blir gedigne vannbytter og mye på en gang, men det må bare gå sånn.
Kanskje jeg har flaks og Corydorasene leker etter et slikt vannbytte også

Slik må jeg gjøre det med alle karene, ta et eller to pr dag og flytte dem, ha vann klart i ny bolig og fylle dem opp igjen der.
Jeg misunner deg ikke et sted Det er en veldig jobb! Men da blir det sikkert noen cory yngler på deg? Yngler de hele tiden? Så på Akvarie dvden der var det en som drev oppdrett, han samlet egg hele tiden av glass og planter, hardføre egg det derre! rullet dem mellom fingrene. Fanken jeg har ikke fått dem til, nå er de i et 200liters, kikker etter egg hele tiden! acaraen legger egg hele tiden, men ikke coryene....hmm men nå skal jeg prøve meg på malawi de er vist lek villige, må ha noem fisk med farger som dama mi kan like litt også

Lykke til med flyttinga!
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap