Lim i tape

Kan noen fortelle meg om limet i gaffatape er giftig for akvariefisk. Jeg har planer om forsegle et par av åpningene på akvariet, siden vinduene dugger noe j###lig på denne årstiden.
Du får tygge på en bit og se om du blir sjuk

Er det lysarmaturet du skal tette, eller er det hjørnene i dekkglasset?
Uansett vist du ikke i kontakt med vannet så er det jo et fett. Men kan jo tenkes at du kan finne noe annet å dekke med...tenke tenke, prøver å huske hva jeg gjorde med akvastabilen min.

Men dugger sier du? på innsiden av glasset?
Det er et par av hjørnene i dekkglaset som skal tettes. Med vinduene så mener jeg våre vinduer ut mot den store verden. Stuevinduene dugger en smule pga. høy luftfuktighet i rommet... Bor i sokkel og den er rimelig tett. Utbedringer er planlagt...

Men som Alexander sier jeg trenger jo ikke bruke gaffa, jeg er bare vant til at den funker til alt....
Du vil ikke bare skjære nytt dekk glass? Men hullene rundt slanger osv må jo tettes vist det blir for mye dugg på vinduene. Jeg kjenner problemet. Og det bør jo helst være penest mulig også! Men tapen funker sikker den, bare det ikke drypper lim ned i akvariet når denne begynner å bli litt varm.

Ideen er jo da å dekke limflaten som er ned mot vannet med plastfolie, og bare ha lim der det skal festet til akvarie, eller rammen. Åssen akvarie er det?
Ok da har jeg for en gang skyld ikke gått for den kjappeste løsningen, men jeg har tatt meg bryet med å klippe litt i plast og har funnet ei grei løsning.

Det er et Boda kar, men lyskassa tilhører et anna akvarie så det dekker ikke helt. Kjøpt brukt til en grei penge.

Pompel
Ok da har jeg for en gang skyld ikke gått for den kjappeste løsningen, men jeg har tatt meg bryet med å klippe litt i plast og har funnet ei grei løsning. Det er et Boda kar, men lyskassa tilhører et anna akvarie så det dekker ikke helt. Kjøpt brukt til en grei penge.

Ok. ja like greit det!
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap