Tips om stillegående pumpe til 80-liter?
Den ene pumpen min har tatt kvelden, og jeg vil gjerne ha noen anbefalinger på en STILLEGÅENDE pumpe jeg kan bytte den ut med. Har vært uheldig med kjøp tidligere, og fått pumpe jeg ikke kan ha i stua fordi den bråker for mye.
I akvariet bor 6 killier, tre små ancistrus og tre kuhliiål.
Det bør være en pumpe man kan stille "vannflowen" på, for killiene liker ikke så sterk strøm..., og ikke altfor, altfor dyr...
Så altså, en god innvendig pumpe til en 80-liter som er så stille som mulig!
Noen gode tips?
Maren
I akvariet bor 6 killier, tre små ancistrus og tre kuhliiål.
Det bør være en pumpe man kan stille "vannflowen" på, for killiene liker ikke så sterk strøm..., og ikke altfor, altfor dyr...
Så altså, en god innvendig pumpe til en 80-liter som er så stille som mulig!
Noen gode tips?
Maren
Postet 09.11.06 kl 17:59
Postet 09.11.06 kl 18:59
Jeg har tenkt på aquaballen, så det var fint å få en positiv tilbakemelding på den!
Liker utseende også!
Flere som har negative/positive erfaringer med denne?
Er denne modellen jeg hadde tenkt meg:
Siden akvariet står i stuen er det med støyen utrolig viktig. Lyden av vann som sildrer er bare koselig, men bråk fra selve pumpa er forferdelig irriterende!
Jeg handler nok til mandag, så tilbakemeldinger før da hadde vært flott!
Maren
Liker utseende også!
Flere som har negative/positive erfaringer med denne?
Er denne modellen jeg hadde tenkt meg:
Siden akvariet står i stuen er det med støyen utrolig viktig. Lyden av vann som sildrer er bare koselig, men bråk fra selve pumpa er forferdelig irriterende!
Jeg handler nok til mandag, så tilbakemeldinger før da hadde vært flott!
Maren
Postet 10.11.06 kl 17:39
Endret: 10.11.06 kl 17:40
Det er en utrolig god pumpe ja, bruker den i plantekaret foreløbig. Hører ikke en eneste lyd omtrent. Vil også si at fluval med bjarnes løsning garantert er bra greier også, mine fluvaler har aldri laget en lyd i allefall. Regner med de får bedre kapasitet da også. Fluval +3 med bjarnes løsning vs Aquaball 2210...hmm..vil si det blir bob-bob nesten
Postet 10.11.06 kl 17:48
Postet 10.11.06 kl 18:41
Postet 10.11.06 kl 20:30
Postet 10.11.06 kl 20:37