Hvilke lysrør for optimal plantevekst?

Heisann, har et 54 - liters akvarie som er dedikert til plantene. Har nå 2x freshwaterrør på 15w fra Arcadia i lystoppen, men lurer på om disse er egnet til formålet?

Til dere som er drevne i gamet, hvilke rør bruker dere og hvilke vil dere anbefale for at planteveksten skal optimaliseres? Det er ikke dårlig sånn som det er nå, men det kunne kanskje bli enda bedre?

Takker for svar
Har selv hatt best resultat med Hagen Sun-glo i kombinasjon med Life-gloII

Fargespekter Arcadia Freshwater
[External Image]

Fargespekter Life-gloII
[External Image]
Fargespekter Sun-glo
[External Image]
Tusen takk for svar Frank. Skal prøve disse to tror jeg. Eneste som er litt negativt er at de to kommer til å koste mer enn hele karet

Jobber i elektronikk/lampebutikk og kan bestille det meste av osram og phillipsrør. Vet du om de har noe i sitt sortiment som er noe tilnærmet disse? Bare av ren nysgjerrighet. Blir overrasket dersom de har det.
Sindre Dybvik
Skal prøve disse to tror jeg. Eneste som er litt negativt er at de to kommer til å koste mer enn hele karet:)
Kjenner følelsen
Har ett 63L kar jeg betalte 100 for nytt. Filter 500.- Varme 250.- Lysarmaturet ser ut til å komme på ca tusenlappen :p
Philips Aquarelle-rør er svært gode for optimal plantevekst. Disse bør du lett få tak i via butikken du jobber i. Se denne artikkelen ang. nevnte lysrør. Kombiner gjerne dette lysrøret med et dagslysrør på 6500K.

Jeg har brukt Arcadia Freshwater. Virket helt greit hos meg. Tror de er 7500k.
Tilfeldig bekjentskap
© Heidi Jensen
Reklame for plussmedlemskap