Kan man montere lysarmatur inni en reol av tre?

Jeg har malt en gammel kontorreol i tre. Jeg skal ha en 96 liter oppå toppen. På hylla under skal jeg ha ei bolle og et kar på 15 liter.

Jeg tenkte på å montere et vanntett armatur inni øverste hylle. Vil det fungere, eller vil det bli for stor varmeutvikling (evt. brannfare).

Reolen er kun åpen i front. Innvendig bredde på reolen er ca 75-76 cm, men det holder kanskje med et lysrør som er ca 60 cm bredt?
Om det er disse armaturene med tenner til lysrørene, genererer disse sabla mye varme. Jeg er stygt redd at det kan bli i varmeste laget.

Om armaturet er noe dere mekker selv, bytt ut tennerfeste og forkobling med elektronisk forkobling. Da sparer dere strøm, varme, rørene lever lengre, og alt blir bare velstand
Frank Angell
Om det er disse armaturene med tenner til lysrørene, genererer disse sabla mye varme. Jeg er stygt redd at det kan bli i varmeste laget. Om armaturet er noe dere mekker selv, bytt ut tennerfeste og forkobling med elektronisk forkobling. Da sparer dere strøm, varme, rørene lever lengre, og alt blir bare velstand ;)

Ok... Hvis jeg skal bestille dette på nettet, f.eks... Vet du hvilket merke jeg skal se etter?

Takk for hjelpen
Osram er vel det merket det er mest av her til lands. Greit egentlig, siden de har bra utstyr

Kan se om jeg finner noen som har dette seinere. Nå er det mattid
Ok, skal søke litt på nettet, se om jeg får noen brukbare treff

Takk
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Jamne
Reklame for plussmedlemskap