Hvem fører Juwel?
Postet 30.12.06 kl 01:24
Postet 30.12.06 kl 01:26
Postet 30.12.06 kl 01:30
Postet 30.12.06 kl 01:32
Postet 30.12.06 kl 01:50
Postet 30.12.06 kl 01:59
Vet at det er mange som har gitt opp reklamasjoner på nettopp Juwel, på grunn av stivbeint service. Selv fikk jeg den overraskende beskjeden når jeg klaget på kondenslekkasje øverst i karet; Vi garanterer at karet er tett i 2 uker..... (videreformidlet fra en grinete butikk-eier).
Om det er importøren, som butikken tok kontakt med, eller Juwel selv som er kantete, skal jeg ikke gjette på engang.
Jeg ville i alle fall tatt konakt rett med juwel i tyskland, på [URL=mailto:service@juwel-aquarium.de ]epost[/URL]
Om de er like stivbeint, har du noe som heter forbrukerrådet. Selv sitter jeg med følelsen at om mobiler skal ha 5 års reklamasjon, så må akvrier også ha dette Møbler likeså.
Forsøkte å finne ut hvem som er forhandler av dette merket her i landet på sidene deres, Jan Holt er eneste som dukker opp i Oslo.
De er jo kjent for å være seriøse; hva med å ta en telefon til dem?
Ellers finner jeg en del andre importører, trolig mest private aktører.
Om det er importøren, som butikken tok kontakt med, eller Juwel selv som er kantete, skal jeg ikke gjette på engang.
Jeg ville i alle fall tatt konakt rett med juwel i tyskland, på [URL=mailto:service@juwel-aquarium.de ]epost[/URL]
Om de er like stivbeint, har du noe som heter forbrukerrådet. Selv sitter jeg med følelsen at om mobiler skal ha 5 års reklamasjon, så må akvrier også ha dette Møbler likeså.
Forsøkte å finne ut hvem som er forhandler av dette merket her i landet på sidene deres, Jan Holt er eneste som dukker opp i Oslo.
De er jo kjent for å være seriøse; hva med å ta en telefon til dem?
Ellers finner jeg en del andre importører, trolig mest private aktører.
Postet 30.12.06 kl 10:08
Postet 30.12.06 kl 11:18
Endret: 30.12.06 kl 11:19
Frank AngellVet at det er mange som har gitt opp reklamasjoner på nettopp Juwel, på grunn av stivbeint service. Selv fikk jeg den overraskende beskjeden når jeg klaget på kondenslekkasje øverst i karet; Vi garanterer at karet er tett i 2 uker..... (videreformidlet fra en grinete butikk-eier). Om det er importøren, som butikken tok kontakt med, eller Juwel selv som er kantete, skal jeg ikke gjette på engang. Jeg ville i alle fall tatt konakt rett med juwel i tyskland, på [URL=mailto:service@juwel-aquarium.de ]epost[/URL] Om de er like stivbeint, har du noe som heter forbrukerrådet. Selv sitter jeg med følelsen at om mobiler skal ha 5 års reklamasjon, så må akvrier også ha dette :) Møbler likeså. Forsøkte å finne ut hvem som er forhandler av dette merket her i landet på sidene deres, Jan Holt er eneste som dukker opp i Oslo. De er jo kjent for å være seriøse; hva med å ta en telefon til dem? Ellers finner jeg en del andre importører, trolig mest private aktører.
Forbrukerrådet i Stavanger har hatt en del saker angående akvarier (ikke nødvendigvis Juwel). Og her har de kommet til den beslutningen at fabrikasjonsfeil (les: lekkasjer) skjer vanligvis innen 6mnd på akvarier, skjer det etter dette så antar Forbrukerrådet at det er feil fra den som eier akvariet. På teknisk utstyr og andre feil er det 2 år, iflg forbrukerrådet.
Slik har ihvertfall utfallet fra flere akvariereklamasjonssaker hvert her i Stavanger.
Du kan jo sende en mail til Dyrego, der bør du få et seriøst svar.
kilden@dyrego.no
Det skal også sies at det har vært en del feil, spesielt ved pumpehoder og varmekolber på Juwel den siste tiden.
Postet 30.12.06 kl 11:39
Frank AngellVet at det er mange som har gitt opp reklamasjoner på nettopp Juwel, på grunn av stivbeint service. Selv fikk jeg den overraskende beskjeden når jeg klaget på kondenslekkasje øverst i karet; Vi garanterer at karet er tett i 2 uker..... (videreformidlet fra en grinete butikk-eier). Om det er importøren, som butikken tok kontakt med, eller Juwel selv som er kantete, skal jeg ikke gjette på engang. Jeg ville i alle fall tatt konakt rett med juwel i tyskland, på [URL=mailto:service@juwel-aquarium.de ]epost[/URL] Om de er like stivbeint, har du noe som heter forbrukerrådet. Selv sitter jeg med følelsen at om mobiler skal ha 5 års reklamasjon, så må akvrier også ha dette :) Møbler likeså. Forsøkte å finne ut hvem som er forhandler av dette merket her i landet på sidene deres, Jan Holt er eneste som dukker opp i Oslo. De er jo kjent for å være seriøse; hva med å ta en telefon til dem? Ellers finner jeg en del andre importører, trolig mest private aktører.
Takk for et nyttig svar!
Jeg har en historie ikke ulik din når det gjelder reklamasjon, og påfølgende mangel på vilje fra selger og leverandør.
Da jeg kjøpte den første 180 literen min, så oppdaget vi fort at frontglasset på dette bulte ut. Det vistes på glasset, samt at lokket glippet med 5-7 mm midt på karet.
Vi mente at dette absolutt ikke var slik det skulle være, og vi konkluderte med at et bulende glass, er mer utsatt enn et flatt glass.
Vi tok masse bilder, og la frem saken på butikken, men de viste liten interesse. Ikke før v i "truet" med å gå videre med saken, så tok de kontakt med leverandør. Og også denne viste liten forståelse.
Etter mange uker, og mange diskusjoner, så fikk vi omsider et nytt kar, men da som en "tjeneste" fra butikken. Garantert for å bli kvitt oss Og det karet vi leverte inn, ble solgt videre til kunde...
Og så, ikke lenge etter at nytt kar var satt opp, så begynner glasset å bule på det også...
Har nå en glippe på ca 5 mm der også.
Det er vel omtrent et år siden nytt kar kom i hus. Jeg har nevnt det på butikken, men får ingen hjelp, så jeg har gitt opp, egentlig. Men samtidig så irriterer dette meg veldig, og jeg har nå lyst til å fortelle, og dokumentere saken for feks produsent, for å høre hva de sier om dette.
Kommer til å skrive et brev, så får sambo oversette til tysk eller engelsk, og sende til dem.
Postet 30.12.06 kl 21:46