Innredning av akvarium

Da er 530 litere'n i hus.
Tengte å innrede den til ett ciklide kar. Noen som har tips/bilder til hvordan man kan få best mulig resultat hva anngår steiner (planter), sand og huler.

I og med at det er så stort har jeg tengt å bruke endel tid på å få dette til skikkelig, samtidig som jeg går sykemeldt i 1 mnd til.

Godt Nytt år
Hvis du tar deg råd til det er man nesten garantert et vellykket resultat med en av de lekre bakgrunnene (eks BTN) som man kan få kjøpt. Disse koster jo skjorta og vel så det, men det finnes rimeligere alternativer som også kan gi et greit resultat.
Jeg kan anbefale en bakgrunn som jeg ble overraskende fornøyd med og den kostet ikke skjorta. Nå har jeg kun størrelsen 80 x 40 da, litt mindre enn din vil bli men...
Det er iallefall ikke av de dyreste merkene innen akvariebakgrunner. Veldig pen farge, naturlig og nesten litt terrakotta-aktig leirefarge. Ruglete struktur, ikke blankpolert plast, så den gir et veldig fint naturlig inntrykk.

Jeg snakker om Papillon bakgrunner Kjøpte min hos Webzoo, og kommer sannsynligvis til å kjøpe en til der ganske snart, til et 98 liters kar.

Du ser et bilde av akvariet jeg har Papillon bakgrunn i her.
Fant ikke noe bedre bilde i farten som viser bakgrunnen bedre, men...

[External Image]
Nå vil jo biotopet forandre seg ganske drastisk avhengig av hva slags ciklider du skal ha da. Discus lever i et biotop full av røtter, mens en malawiciklide lever i et biotop med sandbunn og fjellformasjoner. Det passer liksom dårlig med en gjeng dvergcichlider foran en steinbakgrunn, samtidig som det passer like dårlig med malawi eller tanganyikaciklider foran en trykt plantebakgrunn liksom. Litt info om åssen cichlider du skal ha kunne kansje hjulpet til for å foreslå bakgrunn til deg. For malawi og Tanganyika kan jeg iallefall anbefale deg Aquarock. Vannvittig pene, og rimelige. Her er et bilde av min 85 liter:
Hei.

Skal kjøre på malvi for det meste....var i en butikk i helgen å fant noen Juwel rock bakgrunner som jeg fikk til en fornuftig pris, ut i fra de prisene jeg finner på nett.
Sitter nå å spekulerer i noen huler som jeg må ha. Har kjøpt en box fugeskum, og skal etterbehadle dette med Heidi sanitetsmaling. Den skal visst være helt gift fri.

Håper jeg får understellet mitt til helgen så jeg får satt dette akvariumet opp. Er igrunn litt lettere å se hvordan ting skal være da, i steden for å bare kjøpe og kjøpe etterhvert som ser en interesang diuppeditt i butikken.

Godt nytt år ......

Tilfeldig bekjentskap
© Håvard Støre Andresen
Reklame for plussmedlemskap