UV-filter til innvendig pumpe?

Jeg har en powerhead bak en blåsvamp.
Er det noen mulighet for å kombinere dette med UV-filter?

Finnes det UV-filter som kan være under vann?
Fryktelig godt spørsmål Kan ikke huske å ha sett noen av de vanlige merkene, med IP-faktor. Men det finnes ganske sikkert, ett eller annet sted.

En bjelle bakerst i hue, forteller meg at jeg har sett ett innvenddig filter, med UV-rør. Her var det rett å slett tredd blåsvamp rundt selve kammeret, for å fjerne partikler. Helt enkelt forklart, altså Dette filteret kan vel kun ha en mekanisk filtrering, dersom jeg husker systemet rett. Men å huske hvor, når, og hvem, auuu, det var værre.

Du kan ikke bare legge ut en sløyfe med slange, til en vanlig UV-reaktor? Det ville nok jeg gjort. Fordelen med de mer annerkjente merkene er jo tilgangen på nye rør, og andre deler som eventuelt takker for seg.
Bjella bakerst i huet ditt ringte ikke uten grunn

Midttun Zoo i Bergen selger kombinert pumpe og UV-filter som er beregnet til bruk under vann.

Det var beregnet til kar opp til 400 liter.
Prisen var cirka 1200 kroner.
Krevde liten plass.
Ikke oppgitt l/t; måtte ha annen pumpe i tillegg.
Produsentnavn var ukjent for butikken; Kina.

Ikke noe jeg hopper på i første omgang, men det er jo håp om at andre (seriøse) begynner å produsere slikt snart også?

P.S. Sløyfe ut av karet er vurdert, men jeg ønsker å ha alt vannet inni karet
Kjøpte ei sånn invendig uv lampe her forrige uka. Betalte rundt 700 kr for den hos arken zoo i Åsane. Mener den skal takle baljer opp til 400 liter. Husker ikke merke, men sikkert samme type som de har på Midtun zoo. Hvordan kvaliteten og deletilgan er, aner jeg ikke. Men så langt ser det ut til att den funker ganske bra.
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap