Kan eg bruke 54 watts lysrør?

Har nettopp kjøpt meg et 530 liters akvastabil akvarie Det er selvfølgelig viet til tanganyika fiskene mine
Spørsmålet mitt er: det står to 58 watts lysrør i karet men vil ha blått lys i det bakerste røret. Finner mange 54 watts rør men ikke 58. Kan eg bruke det? Noen som vet hvor eg kan få tak i blått lysrør? Uten å måtte begynne med masse krims krams. Enkelt blått lysrør. Hadde det i hjørnekaret mitt men det er osram og mye mindre en 58 w....
Ellers står kameraet på lading no så skal ta noen bilder senere idag og ordne profilen min så dere får se det nye karet. Trenger noen innredningstips også
58W leveres kun i T8, som er 26mm tykke. Lengden på dette røret er 150cm.
54W leveres i T5, som er 16mm. Lengden på dette er 114,9cm. Så du ser sikkert selv, at disse ikke passer om hverandre på noen punkter. T5 krever forresten hel annen forkobling enn det T8 krever, så her er ennå en grunn til at det ikke funker

Men; 58W blått lys, er myyyyye. Til ditt kar på 530L, holder det fint med 18W, eller ett 30W om du vil ha det ennå kraftigere.
Det finnes egne sett, til å drive disse rørene, som limes\ skruves fast der det måtte passe. Disse settene finnes med både Ip64 og 67 (siste tåler en dyp i vann, uten at gnistfokket står om øra).
Men jeg vet jo ikke om du har plass til å skvise inn ett rør ekstra
takk for svar. Ekstra plass har eg. Da kan eg kjøpe et mindre rør og skru det fast. Mye lettere det. Tusen takk for hjelpen
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap