Varmekabler
Postet 05.02.07 kl 18:22
Jeg har 50 Watt i et Juwel Trigon 350, og den kan jeg ikke ha på annet enn ved vannbytter; det var perfekt når jeg hadde diskus
Planen er å kjøpe en timer til og prøve med 2-3 timer hver natt.
Så dersom du skal ha karet i et oppholdsrom ville jeg ikke hatt mer enn max. 100 Watt.
Jeg har kjøpt en 80 Watts My Rep-varmekabel hos www.akvarieudstyr.dk til et 720(ikke montert ennå).
My Rep bruker jeg i 4 kar, og jeg er svært fornøyd med dem.
80 Watten er 10 meter.
Planen er å kjøpe en timer til og prøve med 2-3 timer hver natt.
Så dersom du skal ha karet i et oppholdsrom ville jeg ikke hatt mer enn max. 100 Watt.
Jeg har kjøpt en 80 Watts My Rep-varmekabel hos www.akvarieudstyr.dk til et 720(ikke montert ennå).
My Rep bruker jeg i 4 kar, og jeg er svært fornøyd med dem.
80 Watten er 10 meter.
Postet 05.02.07 kl 19:24
Postet 05.02.07 kl 19:36
Postet 05.02.07 kl 21:10
Inaktiv bruker
Ikke meningen å kuppe tråden, men jeg har lurt på noe en stund og tenkte jeg skulle spørre her:
Noen som husker formelen for å rekne ut avstanden mellom kabelsvingene når man legger varmekabler? Burde vite det siden jeg har gått elektro, men den har forsvunnet helt for meg:p
Noen som husker formelen for å rekne ut avstanden mellom kabelsvingene når man legger varmekabler? Burde vite det siden jeg har gått elektro, men den har forsvunnet helt for meg:p
Postet 05.02.07 kl 21:22
JohanIkke meningen å kuppe tråden, men jeg har lurt på noe en stund og tenkte jeg skulle spørre her: Noen som husker formelen for å rekne ut avstanden mellom kabelsvingene når man legger varmekabler? Burde vite det siden jeg har gått elektro, men den har forsvunnet helt for meg:p
Er det noen som vet svaret på dette.??
Eller har det ingne betydning?
Andreas Bjørvik
Postet 08.02.07 kl 12:14
Postet 08.02.07 kl 14:44
Inaktiv bruker
Det var den når man skal legge gulv jeg tenkte på ja. Tror ikke det har så mye å si med riktig varmefordeling i et akvarium Vet det har noe med arealet av gulvet og en konstant å gjøre. Husker ikke mer..
Postet 08.02.07 kl 15:15