Eheim pro III serien. Noen erfaringer så langt?

Jeg vet at serien er flunkende ny på det norske markedet, så noen lang erfaring er vel for mye å håpe på. Spørsmålet er mer om noen på forumet har kjøpt og erfaringen fram til nå.

Jeg spør av ren nysgjerighet, jeg vakla mellom å fleske til med ei pumpe fra III serien eller å gå for ei 2028 (salg på Webzoo sjø...) og valgte det siste. Har ei fra før og det føltes derved som et trygt og godt kjøp. Har jeg grunn til å angre? Har jeg gått glipp av noe ved å ikke hoppe på III serien?
Antar det er den nye ProIIIe serien du tenker på, ikke de litt eldre 2080-filtrene?

Om det er sistnevnte, er dette ett kanonfilter!! Trenger du mer info, kan jeg godt bidra med dette. Er denne ikke aktuell, gidder jeg bare ikke skrive masse om denne du ikke gidder å lese :p
Jepps det er den nye pro III serien jeg tenker på ja Frank og du har helt rett, 2080 gidder jeg ikke å lese så masse om... Dvs jeg har lest det du skrev om Eheim filtrene generelt og er helt enig.

Er mer spent på om all datatingtangene er en forbedring eller om det klusser til en pumpeserie som er mer enn bra nok
har ett 160 l malawi kar som trenger ny pumpe. har tenkt å øke til ca 500 l seinere. Lurte på å kjøpe en Eheim Pro 3 2078 Electronic til 160 l foreløpig,for så å bruke den i ett større kar seinere.Kan en pumpe bli for stor? det går jo an å stille på pumpen. Går det bra?
Ett filter blir aldri for stort Ikke for annet en lommeboka.
2078 har ett filtervolum på 8,6L, som er akkurat passe til ett kar på 500L. Så denne kan du bruke i begge karene, etter min erfaring Tror nesten ikke du trenger å justere ned på trykket i 160litern heller, ikke mye i alle fall.
Malawier er jo glade i strøm i vannet, og 10-12x vannvolumet er ikke for mye, for de aller, aller fleste arter Mine trivdes best med vanngjennomstrømming på over 10x volumet.
Ja da var Eheim Pro 3 2078 montert og startet. aiai for en guff. Ser ut til å være meget bra!
Tilfeldig bekjentskap
© Jan Erik Telnes
Reklame for plussmedlemskap