Luft til utvendig pumpe

Er det noen så kan sende meg en link eller fortelle meg hvordan
(eller hvor) jeg kan få tak i en luftpumpe til utvendig filter som kobbles til for og få luft i vannet?
Jeg har en Am-Top AT 3337 utvendig filter.

Du trenger ikke luftepumpe til det utvendige filteret Om du absolutt vil at vannet skal disfuseres, slik at det blir masse små bobler i utblåsingen, setter du rett å slett en diffusor på utstrømmerslangen, i stedet for gren-røret som følger med orginalt. Slike finnes i de fleste butikker nettbutikker.

Jeg syntes ikke det er behøvelig med slike bobler, og har derfor ikke slikt i noen av karene mine
Frank Angell
Du trenger ikke luftepumpe til det utvendige filteret :) Om du absolutt vil at vannet skal disfuseres, slik at det blir masse små bobler i utblåsingen, setter du rett å slett en diffusor på utstrømmerslangen, i stedet for gren-røret som følger med orginalt. Slike finnes i de fleste butikker nettbutikker. Jeg syntes ikke det er behøvelig med slike bobler, og har derfor ikke slikt i noen av karene mine ;)


Det var bare det at jeg oppsaverte all fisken min på overflaten i dag på jakt etter luft, det er ikke så mye bevegelse på overflaten av vannskorpa, så derfor jeg ville ha noe for og tilføye ogsygen i vannet.
Jeg vil helst ikke ha noe i akvariumet som virker sjemmende.
Alt utstyr bør være sjult.
Sett utblåset høyere opp, evt vri det litt, slik at det blir mer vannbevegelse i overflata.

Om dette ikke er tilstrekkelig, bør du skjekke ut om det er andre ting som gjør at fiskene trekker opp.
Dette kan være;
-For varmt vann
-No2-forgiftning
-Såpeforgiftning, mm

Det kan også være at pumpa di rett å slett er for svak, eller for tett, til å klare å lage særlig med vannbevegelse
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap