Lysarmaturet tok kvelden, hvor kan jeg kjøpe et nytt?

Hei, jeg har et akvarium som jeg kjøpte brukt for ca: et år siden. Så etter å ha gjort jobben sin fikk endelig rust og annet dritt tatt knekken på det heldekkene lysarmaturet. Derfor lurte jeg på om det var noen av dere kunskapsfulle her inne som hadde noen tips om hvordan jeg skaffer et nytt gjerne med t-5 belysning?
Lengden på karet er 110 cm og bredden er 45 cm. Tror det er et gammelt akvastabil kar siden det har en alu ramme rundt hele karet.

Takker for svar!

Mvh
Dudern
Hei, jeg har et akvarium som jeg kjøpte brukt for ca: et år siden. Så etter å ha gjort jobben sin fikk endelig rust og annet dritt tatt knekken på det heldekkene lysarmaturet. Derfor lurte jeg på om det var noen av dere kunskapsfulle her inne som hadde noen tips om hvordan jeg skaffer et nytt gjerne med t-5 belysning? Lengden på karet er 110 cm og bredden er 45 cm. Tror det er et gammelt akvastabil kar siden det har en alu ramme rundt hele karet. Takker for svar! Mvh


Ingen?
De fleste nettbutikkene har sikkert nytt armatur... Vet ikke om et effectline passer ditt akvarie? Har du dekkglass?
Tror jeg hadde en slik kasse på mitt gamle akvarium, to luker og lyset i midten?
Men er karet 110 cm langt? 180 l/250 hos akvastabil er like lange, dem er 100 cm.
Prøv PWSS.se De har lystopper på 110x45 cm, ellers så kan jo din lokale butikk skaffe fra imazo, de har lys i 110 cm lengde. Dette er T8.

hvis det armaturet ditt duger ennå er det jo bare å bytte ut innmaten med et t5 sett fra feks arcadia,veldig enkelt å montere,gjorde det selv for en stund siden.hvis du ikke gidder å bruke penger på reflektorer er det vel bare å bruke litt foliepapir,,funker helt greit det som reflektor.Billigst på t5 er vel webzoo..her e link http://www.webzoo.no/site/maler/x/default.asp?case_vis=fremside
Takker for svar, det er som sagt over her luker foran og bak og kasse i midten.
Eneste problemet er at nesten aøø plasten som holder alt på plass knakk da jeg skrudde det opp ettersom det var sprøtt.
Men skal se hva jeg får til

Mvh
Armatur 110 x 45 cm
Aquarius Zoo har lysarmaturer med de litt spesielle målene. Men de matcher ikke akkurat akvariet...

110 cm er litt uvanlig, og ikke et standardmål hos dagens Akvastabil. Men det er nok mulig å få spesialtbestilt et som passer akvariet ditt perfekt. Mener å ha sett det på danske Akvarieudstyr.dk, at man kan bestille etter mål.
Takker for hjelp. fikk nå bestilt et 4*30 w armatur, så da blir det mer lys enn hva det var. hadde først 2*30.

Mvh
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Jamne
Reklame for plussmedlemskap