Eheim 1050, hvor mange liter pumper denne i timen?

Har en gammel pumpe fra eheim som fungerer rimelig greit, men vet ikke om den holder til et 325liters kar som jeg har. Derfor jeg lurer på hvor mange liter denne pumper i timen?

Kreves vel rundt 1200 liter i timen for at dette karet skal klare seg?
Bare å søke litt på nett det ;0)
Fant denne siden.
Jepps, dette er selvfølgelig forsøkt, men pumpen jeg har er ikke av samme type. Min er inni akvariet, denne står utenfor.
Er det ett invendig filter som har dette nummeret?? Eneste pumpene fra Eheim med slike nummre, er rene pumper uten filter.
Disse kan forresten plasseres både inni og utenfor karet
hm.. Det var merkelig, han jeg kjøpte den av som sa den het det. Kanskje jeg kan ta et bilde av den så finner dere ut hvilken type det er da?
Ta ett bilde, ta gjerne målene av den også.
Mest sannsynlig er det stanset inn navn og nummer ett sted på pumpen, eller klistret en merkelapp ett eller annet sted
Målene på toppen er 8 rundt alle sidene, her på bildene ser dere også spruten. Den ser kraftig ut for meg men.

Hva tror dere?

Det blåfiltere var førvrig ikke på når jeg kjøpte den, da var det kun en boks under med en liten svamp inni.
Ville fortsatt tippet 1050 liter/t jeg.
Inaktiv bruker
[URL=http://www.microplex.no/product.aspx?pid=AC41003&mcat=]][/URL]

Forgjengeren til den.
Mener vi hadde en og annen 1050 inne til rep. også når jeg jobbet der.
Så vil tro den er på rundt 1000 L/T.

/jan
Takk for svarene=)

Denne holder vel ikke for et kar alene på 325liter?
Inaktiv bruker
Spørs helt sikkert på hva du har i karet.
Kan jo alltids spe på med en powerhead for eks.



For eks.

/jan
Min gode mann; du ser at isolasjonen er gåen på kabelen? Fort gjort å få seg skikkelig med grisestøt fra slikt.... Jeg har fått i meg 240V nedi akvariet, og det gjør noe helt /%#"¤& vondt.

Når det gjelder denne pumpas kapasitet, ser du selv at dette er ett lite DIY-opplegg. Selve pumpa er ett rent pumpehode, og så er det plassert bittelitt svamp nederst.
Filteret kan fungere til å fjerne partikler fra vannet i karet ditt, men vil aldri kunne gi tilstrekkelig biologisk kapasitet til ett kar med din størrelse.
Den biologiske kapasiteten på denne svampen, er ut i fra øyemålet mitt tilstrekkelig til ett lite belastet kar på maks 100L

Hiv ut skiten, sett opp en Eheim 2028, så har dere filter så dere klarer dere meget bra

Bare for å illustrere: Svampen din er etter øyemålet mitt ca 3L. Dette tilsvarer ca 50m2 til baktieriene som skal bo på. Filteret jeg linket til over, har ca 2000m2 med standard oppsett
Tilfeldig bekjentskap
© Lisa S Falk
Reklame for plussmedlemskap