Fins det en "transport"pumpe?

Tenkte på en pumpe jeg kan bruke hvis transport tar litt lengre tid enn forventet eller noe,en som går på batteri hadde vært tingen.
Send en mail til div nettbutikker og hør om de har noe de kan få tak i.
Lurer på om jeg har sett en luftpumpe som er batteridreven en gang.. Med et skumfilter så hadde jo det funket bedre enn ikke noe..
Alt finnes Det er bare å leite litt rundt.

Hagen leverer en batteridrevet liten luftepumpe, har foreløpig kun sett denne her
Om det er snakk om større mengder fisk, og lange transporter, ville jeg selv fraktet fiskene i 30L vinbøtter. Jeg ville i bøtta hatt varmekolbe, behørlig sikret til veggen.
Jeg ville nok også kjørt ett powerhead med svamp (Anbefaler selv en liten maxijet med proflow svamp), som er godt innkjørt på forhånd. På denne måten luftes vannet, selv om jeg tror det humper nok til å lufte vannet uten sirkulasjon. Viktigst, er at filteret tar unna ammoniakk og nitritt.

Nå tenker du sikkert; dette er vel 240V. Jupp, men også der finnes det selvsagt råd. En vanlig, billig inverter, på f.eks 100W, er tilstrekkelig til å drive dette fra sigarett-tenneren. Slike billige invertere er litt småslemme med pumper, så jeg anbefaler ikke å bruke verdens dyreste pumpe til dette
Invertere selges i de fleste bilrekvisita-sjapper, en del datasjapper +++.
Den jeg har, er på 300W, tilstrekkelig til å drive ett stappa bagasjerom i stasjonsvogna med hundrevis av fisk.
ey der har vi jo batteripumpen.akkurat sånn jeg tenkte på.Så bare på noen norske sider, sikkert derfor jeg ikke fant noe.Har den planen med pumpe å sigtenner å. Spørs om jeg bare tar båten direkte fra bergen på en Helgetur å da hadde jo batteripumpen vært god å ha siden jeg regner med dette tar noen dager.Takk for svar å ha en fin kveld videre,no ska jeg bare planere litt til her så er alt i boks
Dyrehagen
[URLBLOCK1]er også en.


Det var der jeg hadde sett den ja! Klarte ikke å huske hvor den var! :p
Den e god!!aldri bestilt fra aquamania før..får sjekke ut siden Takk for svar,kommer nok til å bestille to/tre sånne
Selges her også: http://www.tropefisk.no/shop/productinfo.asp?id=205149

Har en slik her, fungerer fint, men bråker noe aldeles forferdelig.
Kjøp en vekselretter, så kan du bruke en helt vanlig pumpe. Fåes kjøpt hos bilrekvisita eller el. buttikker.
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap