Eheim 2011 = Eheim 2211 (Classic)??

Nå har jeg fått et "vassbillig" 160l akvarium med utstyr.
Der fulgte det med et Eheim filter som er merket
"TYPE 2011 Pumpe 1011 for 150l akv."

Det er nok temmelig gammelt, men fungerte helt fint da det ble tatt ned for 8 år siden... =:-o

Er det noen som vet om dette tilsvarer "dagens" 2211-modell?

Det er med to esker med substrat, og også en pose med filtervatt. Er det greit å bruke opp filtervatten, eller bør jeg likesågodt kjøpe sånne runde filtre?

(Noen som husker gode gamle "Tropica" i fjordgata i Trondheim? Må merkelappen står det at det er kjøpt der... Nostalgi!!! Får bare håpe det ikke blir lekkasje av det...)
Jupp Voldsomt hvor mange slike gamle travere som ser dagens lys igjen i disse dager :p

Du kan helt klart bruke filtervatten, i stedet for ferdig tilpassede plater med finfilter. Det lønner seg, men gir 3 min mer jobb i året
Tusen takk for svar, Frank Angel!
Nå har jeg fylt akvariet med vann og det ser ut til å være tett! :o)
(Ja, nå har jeg sjekket innboforsikringen, og vi ER dekket for akvarielekkasjer:o)
Og pumpa er fylt med filterting og testet, den virker! -og foreløpig ser den tett og fin ut også!
Må imidlertid ha litt nye slanger, sugekopper, "utstrømsdings" (sånn rør med hull i) og saker før jeg kan installere den skikkelig.

Rent intuitivt tenker jeg at det må være best å ha innsuget i den ene enden av akvariet og utstrømmen i den andre enden? Lengden på de slangene som jeg har nå tyder på at begge deler var i samme ende, men det må da gi litt dårlig sirkulasjon?

Hm.... kan ta litt tid å få igang dette akvariet, må vente til neste lønn før jeg får innredet det, tror jeg, og så går det vel en stund før jeg får råd til flere fisker. Guppyene jeg har i en bitteliten 19-liter får mye plass til å begynne med!
I de fleste karene mine, med utvendige filtre, har jeg som du tenker, ett rør i hver ende. Men det funker strålende med begge i samme ende også

Anbefaler forresten de nyere, og litt dyrere settene med inn og utløpsrrør. Disse er lettere å tilpasse karet, og forsvinner mye mer enn de gamle grønne rørene
Mener å huske at begge slangene til 2011 er 12\16mm? Da er det disse du trenger
Installasjonssett 1
Installasjonssett 2
Takk for tipset, nå har jeg bestilt det + slange og litt ekstra sugekopper og silikon for å få festa "depron"-platene i bunnen...
Tilfeldig bekjentskap
© Sølvi Gullaksen
Reklame for plussmedlemskap