Eheim 2026 og lufttilførsel

Hei
Instalerte en Eheim 2026 (Eheim 2026) i mitt 170 l kar for 1 uke siden. Utblåsrøret er plassert litt under vannoverflaten, det blir litt bølger over men ikke så mye. Får karet nok oksygen av dette eller må jeg tilføre noe på en annen måte? Har lest noe om oksygenpumper og difusor osv. Er dette noe som kan kobles til filteret mitt?
Foreløbig har jeg et innvendig filter med luftinnsug i tillegg, men det skal ut så snart det utvendige er ferdig innkjørt.
Får ikke utblåserrøret noe særlig høyere pga heltoppen som allerede er blitt beskjært.
Det er ikke mye bevegelse som skal til for at det blir nok O2. Hvis du synes det er for lite er det bare å vri på utblåsningsrøret slik at det vender mer mot overflata.

Eheimfilteret har ikke noen form for påmontering av diffusor, men det er fult ut mulig å lage dette akkurat i overgangen mellom bøylen og den lille slangestussen du setter på denne før utblåsningsrøret.

Det er mye enklere å bare vri røret litt mere mot overflaten så blir det nok beveglese. En annen sak er at hvis fiskene dine ikke henger i overflata så er det nok O2 i vannet.
Takk for svar
Da klarer jeg meg sikkert med det jeg har nå, det er ingen fisker hengende i overflata!
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap