Oppgradering - utvendig pumpe

Hei

Jeg har et RIO 300 akv. med innvendig filter(org.) og utvendig (EHEIM 2224). Jeg har planer om å investere i en ny utvendig pumpe...
Er det behov for det?
Vil jeg merke forskjell?
Ev. hvilken type?


Mvh

Leif
Siden di har to filtre, som tilsammen har en grei nok (men ikke mer enn det) kapasitet, er dette noe du selv velger.

Selv syntes jeg at de sorte, stygge boksene er så fæle, at jeg ikke vil se snurten av dem oppi karet

Jeg er en evig Eheim-fan, og ville til karet ditt gått for en ProII 2028. Du får da ett filter som takler belastningen på ett eksepsjonelt nivå, i tillegg til ett filter som er stille, enkelt å betjene, og kan nok redusere antall rensinger til under ett i året.
At filtrene har lang levetid, er vel heller ikke noe å forrakte.

Jeg skreiv i denne tråden en omtale om hele ProII-serien. Tropefisk har for tiden disse med filtermasse på tilbud (Editionutgave), og da sparer en fort en del kroner.
Følg bare linkene i omtalen, så ser du hva du må ut med for dette vidunderet
Vil jeg ev. merke noe forskjell i akv.?

Mvh

Leif
Forskjellen er at du nesten dobler den biologiske kapasiteten, får frigitt plass, og får ett tett på vedlikeholdsfritt system

At en slipper å utradere store deler av bakteriekulturen ved rens, er noe som fiskene garantert setter pris på
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap