Pumpe/filter til 325 liters discus-kar

Hva anbefales av pumpe/filter til dette karet?? Er i oppstartsfasen og har bare satt inn noen maller til nå. Det fulgte med et Eheim 2115 når jeg kjøpte utstyret. Forrige eier har hatt discus i karet tidligere, men blir dette tilstrekkelig filtrering? ...hvor mange fisk kan jeg evt ha før jeg må oppgradere filteret? Er det noen som har erfaring med Am-Top filter?

- Det er mye jobb å fóre opp discus
- Det er dyrt å kjøpe fullvoksne discus

Da skal man ikke ta sjansen på dårlig filtrering. Eheim 2028 er det du har behov for. Dette filteret er bortimot udødelig og har meget god driftsmessig og vedlikeholdsmessig kvalitet.

I en 325 liter er det plass til 5-6 fullvoksne discus. Hvis du har tenkt å fore de opp selv vil du garantert ha behov for den biologiske filtreringen til et 2028.


Du finner det her
Aqurastic.net til 149 euro (1.250,-)
eller her
Webzoo til 1.990,90

Setter opp en 950 liter med Discus og planter så i tillegg til "blåfiltermatte-powerhed filter" er det to stk Eheim Pro III 2080. De koster 3.100,- per stk på billigste webshop i Norge. På den lokale Zoo butikken skulle de ha svimlende 4.800,- per stk for de. Her går to stk for kr 4008,- (480 euro) inkl frakt. Bisst du nich serh gut im deutch, drûck am der Uk flag nach links.
Såpass til prisforskjell! Hvordan er det med toll når man bestiller fra utlandet?
Er det noen fordel å kjøpe 2128 isteden? ...bortsett fra at man slipper å se varmekolben i karet?
Høres ut som et bra prosjekt det karet ditt! Bilder kommer vel??
Toll; legg til 25% mva på varens verdi + frakt ved kjøp over 200.- Om beløpet overstiger 1000.- inn, kommer fortolling på ca 180.- i tillegg.

Altså; 1250.- + frakt blir sikkert rundt 1600.- Så kommer MVA, og vips du er oppe i 2000.- Legg så til 180.-, og du har "kastet" bort ett par hundrelapper, og en del frakttid
Det fra webzoo sendes fraktfritt, om du greier å finne en vare som øker kjøpesummen med en ti-er eller mer

Fordelen med 2128 er at du slipper å tenke på varmekolber som kommer over vann og ødelegges, begynner å trekke fukt etc i evig tid. Jeg tviler sterkt på at det lønner seg med seprarate kolber på lang sikt
Tilfeldig bekjentskap
© OME
Reklame for plussmedlemskap