Eheim 2028 Pro II

Har suplert mitt Juwel Rio 400 liter med en Eheim 2028 Pro II pumpe, det jeg lurer på er at når jeg "struper" pumpen så beveger den røde indikatoren seg opp og ned hele tiden, er dette normalt? eller kan det tyde på at jeg ikke har fått ut all luft i fra pumpen.

Mvh
Geir A.
Hei,jeg har samme pumpe som deg og min indikator beveger seg med 1-2 mm.Tror ikke det er tvil hvis du har luft i pumpa da den bråker noe infernalsk da..du vet vel du kan pumpe oppå pumpa for å få ut eventuell luft som ligger der..?
Eheim 2028 Pro II
Takk for svaret.
Pumpa bråker ikke, ja jeg vet om pumpa på toppen
Da ser det ut til at er ok, var bare ikke 100 % sikker siden indikatoren "danset" opp og ned.

mvh
Geir A.
Dette skyldes rett å slett at det er litt ulik gjennomstrømming hele tiden.
Dette henger i alle fall delvis sammen med svingninger i el-nettet, og svingninger i belastninen av ditt eget strømnett.
Overvåket nettopp dette i stua mi selv, og du verden hvor det svinger Tydelig at de som lager norske veier har sett på dette, og tatt lærdom av det :p

Forresten; er det "plateindikator" på de nye proII? De jeg har, har en liten kule som "svever" i vannstrømmen.

PS: Å strupe pumpa, over tid, er ikke noe jeg anbefaler. Pumpa spiser hele tiden like mye strøm, og står da å stanger litt på samme vannet. Dette sliter faktisk på impelleren, og vil redusere dennes levetid litt.
Følg i alle fall med på gjennomstrømmingen med stupingen inne, blir filteret meget skittent, faller da gjennomstrømmingen ytterligere (har målt min 2028 til under 300L\t med maks møkkabelastning).
Når filteret kommer så lavt ned på gjennomstrømmingen, vil det skapes såpass med undertrykk i dette, at det faktisk kan begynne å trekke falskluft!
Har satt pumpa på fullt kjør igjen

Indikatoren ser for meg ut som en "plastikksylinder" med fjær på toppen.
Kjekt å vite at de har endret indikatoren Trodde ennå de hadde "ballen" i bruk Takk for infoen
Tilfeldig bekjentskap
© Torkild Olsen
Reklame for plussmedlemskap