Hvor kan jeg kjøpe et billig armatur til 90L?

Lurer på hvor jeg kan få kjøpt et armatur til mitt 90L. Sidene jeg har vært inn på, hadde noen som ble litt for dyre. Håper jeg kan få hjelp. Målene er 75 x 35 forresten
Siden du har sett noen som blir for dyre; hvor setter du grensa?
har ikke noe grense, men vil liksom spare mest mulig. Kan gå opp til 700-800 kr liksom, men nærmest mulig 500-lappen hadde vært greit.
Størrelsen 75x35 er såpass spesiel, at dette neppe er noe som er drevet masseproduksjon av.

Når en ser på rene komponentpriser for 2x18\20W, kommer en fort opp i 2-300 kroner, og da blir det for en del mer når noen har koblet dette, og pakket det "pent" inn i plast.
Det billigste alternativet jeg kommer på er ett dobbelt armatur ala det du selv har nå.
Men for den del; gå på en eller annen lampebutikk, finn ett vanlig armatur for tak på 2x18\20W, legg dette rett over karet. Dekkglass må du ha ved begge disse løsningene, så den er jo grei.
Er litt usikker på prisen totalt, men kan ikke tenke meg at selve armaturet skulle komme på over 500.- Husk egne rør\ reflektor!
Frank Angell
Størrelsen 75x35 er såpass spesiel, at dette neppe er noe som er drevet masseproduksjon av. Når en ser på rene komponentpriser for 2x18\20W, kommer en fort opp i 2-300 kroner, og da blir det for en del mer når noen har koblet dette, og pakket det "pent" inn i plast. Det billigste alternativet jeg kommer på er ett dobbelt armatur ala det du selv har nå. Men for den del; gå på en eller annen lampebutikk, finn ett vanlig armatur for tak på 2x18\20W, legg dette rett over karet. Dekkglass må du ha ved begge disse løsningene, så den er jo grei. Er litt usikker på prisen totalt, men kan ikke tenke meg at selve armaturet skulle komme på over 500.- Husk egne rør\ reflektor!

Jeg vet i alle fall at akvariet må være et akvstabil. Må se i etpar butikker om de har det jeg trenger.
Det må være ett gammelt kar i så tilfelle, finner inne noe annet enn 70x35 til disse karene...

Du kan evt sende mail til akvarieudstyr, de får laget armaturer (aqualine) med spesielle mål. Men da kryper vel fort prisen oppunder den berømmelige taklista.
Får håpe jeg får finne en som vil selge i annonsene mine. Ellers så tar je gen tur til dyrebutikken.
Clas Olson: 2x18W armatur 198,-
Biltema: 18W 6500K 24,90 pr. rør
TiE
Clas Olson: [URLBLOCK1] 198,- Biltema: [URLBLOCK2] 24,90 pr. rør

Takk,men egnes dette armaturet til akvariuM?

Drev og søkte litt på nettet, og da fant jeg dette.

Kan dette brukes i akvarium?
Dette armaturet er rimelig likt det på claser'n, utenom prisen:O)
Du må fjerne dekkglasset på amaturet, da dette er laget for å spre lyset.
Da sitter man igjen med et armatur som må ha dekkgass, og som heldst må bygges inn for syns skyld...
Du kan sette drossel og tendere i akvarieskapet og legge kabel opp til toppen.
Da kan du kjøpe deg holdere til lysrøret med IP67, og slipper dekkgass...
Du kan osgå sette Drosell, og tender, i en vanntett koblingsboks i amaturet.
Armaturer lik de som er på RIO karene er enkle å bygge, og gir stor plass til stash.
Kappe, lime, spakle sjøter, pusse, lakke med epoxy lakk, så lakke i ønsket farge;O)
Om det bare var mulig å kjøpe hjemmelagede armaturer.
Så jeg kan ikke bruke dette armaturet hvis jeg ikke har dekkglass på det?
Enten det glasset som står på, men da taper du en god del lys...
Eller dekkglass.
Jeg har brukt to av de claser'n armaturene i min 90l, med dekkgass.
Plukka av platen, og beholdte jern platen som fester og utstyr var festet på.
Dette bygde jeg inn i en trekasse.
Siden rørholderne i slike "billige" armaturer ikke er verken sprut eller fukttette, må dekglass til. Det er ett av to, vet du
Om jeg har dekkglass på akvariet...det går vel bra da?
Bichirmon
Om jeg har dekkglass på akvariet...det går vel bra da?

Jepp, glasset holder fukta unna, og da blir det ikke kortsluttning heller
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap