Slammsugesystem ?

Har sotte her og tenkt litt på hvordan jeg kan lage slammsuginga litt lettere =)

Og har kommet med en løsning så kansje virker =)

Hva med og monter et t stykke på innsuginga og 2 kuleventiler som man kan stenge kursen som går fra karet og åpne til slammsugeren og la den dra dritten med seg oppi filteret.

Og når du er ferdig så tømmer du bare ut det værste i filtert.
Har du egentlig lyst på all driten fra slamsuginga i filteret?
Tømmer seff det værste ut av filtert

Litt dritt må mann ha i filtert, bygger opp fin bakterieflora
Vil tro du lett får litt i overkant mye slam i porene i filteret. Synes også det høres litt upraktisk ut å måtte åpne og delvis rense filteret så ofte, men det er jo bare å prøve. Se hva du synes.

Jeg tror nok jeg ville lagd en egen filterløsning mellom slamsugeren og pumpa. Ei lita bøtte (med lokk) med et lag fint blåfilter i midten, utløp til pumpa nederst, og inntak fra slamsuger på toppen, eller noe slikt. Da kunne man enkelt fjernet møkk fra eget "forfilter". Må selvsagt ha ei pumpe som suger kraftig nok.
Jeg ville brukt en egen pumpe til slamsugeren som hadde utløpet i en bøtte.

Det vil sikkert gå bra på den måten du beskriver det men er ikke sikker på om du vil spare deg noe arbeid der.

Om du fortsetter ideen vil jeg gjerne høre mer om hvordan det funket,min plan fremover er å få mest mulig nyttedyr oppi slik at det blir minst mulig arbeid for meg.

Dette for å kunne lage noen fremtidige "drømmekar" på xxxxx antall liter som skal kunne klare seg med minimum av inngrep fra min side når jeg bygger hus
Tilbake på tegnebrettet =) ska se om eg kan gjør det noe lettere
Har denne. men synes det blir tungvindt med av man må konstant bære bøtter med vann og fylle på igjen.
Den filterløsninga som jeg tegna opp, der går vannet tilbake i karet men driten blir igjen i filtert
Ehhhh ???
Det er jo nettopp det du slipper. Denne suger vannet ut av karet og rett i vasken. Så er det bare å vri på ventilen og vannet fra kranen strømmer inn i karet. Ingen bøtter er involvert....
Tilfeldig bekjentskap
© Edward O. Murdy
Reklame for plussmedlemskap