Bresslein T5 armaturer

Hei kanskje jeg spør litt dumt men siden jeg ikke har så mye kjennskap til T5 så spør jeg...

jeg har et Bresslein T5 armaturer 2 x 54w, den har pluttselig sluttet å virke... er det pga at rørene er gåen, for begge rørene har sluttet å fungere, eller er disse koblet i serie og derfor så slutter begge å fungere samtidig???

Men den oppfører seg litt rart... hvis jeg har slått av strømmen på dem en stund og slår den på igjen så lyser begge rørene og etter et etter et minutt så slår de seg av igjen... elller er det slik didde rørene oppfører seg hvis de er blitt for gamle... jeg kjøpte armaturen brukt og har hatt dem i nesten et år jeg husker ikke hvor lenge han jeg kjøpte dem hadde den.

Hva er galt??? kan noen hjelpe meg???
Rørene kan være koblet både i serie og separat. Finner desverre ingen info om hvilken metode det er benyttet i disse (sparsommelig produsentside).
Siden begge rørene samtidig ble svarte, er det vel nærliggende å tro at enten er de seriekobla, eller så er det noe riv, ruskende galt med elektronikken.
Sistnenvte er det jeg ville mistenkt, siden de har tulla litt tidligere.

Har du skjekket at koblignene er tette, og at det ikke er fullt av irr på kontaktene? Dårlig kontakt, er ikke bra.
Er rørene "sotete" i ytterendene?

Jeg ville enten tatt med armaturet til en butikk som fører slike rør, og fått testet med to nye, eller fått lånt med meg hjem to nye rør, for å teste.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap