Luftpumpe til svampfilter

Jeg har svampfilter i 20liters rekekar. Har en liten luftpumpe, tetratec 50.. mistenker at den er i det minste laget for ett slikt filter, går vel på 70liter i timen denne pumpa. Stemmer dette,bør jeg ha større?
Jeg ville i alle fall hatt en større Jo mere luft en trykker gjennom svampen, jo mere vann følger med i hælene på vannet.

Selv ville jeg uten å tvile valgt den midterste modellen til Eheim, denne har to kanaler, og kan derfor brukes til annet enn bare dette ene svampefilteret. At pumpa er justerbar, er svært kjekt i tillegg.
Om du skal koble begge kanalene på en kurs, trenger du i tillegg ett T-stykke til en 10-er eller så
dvs at viss man har en kraftigere pumpe med to kanaler,så kunne jeg brukt samme pumpa til 2 akvarium?
scnuppa
dvs at viss man har en kraftigere pumpe med to kanaler,så kunne jeg brukt samme pumpa til 2 akvarium? :)

Jupp Eller 4 for den del, med ennå større pumpe og T-stykker (og like luftesteiner\ filter)

Eller så man man bruke den ene kanalen til filter, og den andre til artemiaklekking. Mulighetene er mange
da skal jeg jammen fa tak i en slik! Vil tro at denne modellen holder både til drift av svampefilter og litt oksygen i 240 literen da?
Skulle holde til begge, men med ett såpass stort kar som 240L, ville jeg nok gått for 400L\t pumpa i stedet. Prisforskjellen er under 20.- kroner, og det er vel ikke noe en går konk av
Tilfeldig bekjentskap
© Jan Bukkems
Reklame for plussmedlemskap