Juwel innvendig filtersystem i 450 liter

Har kjøpt juwel 450 liter, og det følger orginalt med innvendig filter. Pumper 1000 liter i timen. Er litt skeptisk til dette da og kunne tenke meg et utvendig filter. Noen som kan tipse meg litt?
Jeg skal bruke utvendig filter på mitt når jeg får det,har desverre ikke gleden av å ha erfaring på hvor effektivt det som følger med er. Men har blitt anbefalt av noen om å sette inn ekstra powerhead i karet for å sørge for nok sirkulasjon. Regner med at filteret skal fungere greit så lenge belastningen ikke er så høy. Men har lest en del ganger om folk som har problemer med filteret som følger med,problemet ligger ofte i at filteret nekter å starte etter å ha blitt slått av fordi de skulle rengjøre og lignende.

Og så er det jo det at den digre filterboksa i akvariet ikke er så veldig pen å se på heller da
Ikke dumt å få vekk filterboksen sånn estetisk sett nei..
Er 1000 ltr/t bra nok i en 450 liter?
Jeg syntes at ett slikt innvendig filter, er alt for lite, både med tanke på biologisk kapasitet, og mekanisk kapasitet, til ett 450L kar. Jeg hadde uten tvil fjernet boksen, og heller satt opp ett heftig utvendig filter.

Nå aner jo ikke jeg hvilke fisk du tenker å holde, men om det er få, enkle arter, er en Eheim 2028 tilstrekkelig. Er det mye fisk i karet, ville jeg enten gått for en 2028 i kombinasjon med en 2026 (eller 2*2028), eller aller helst 2080.
Kjører nå sistnevnte i min 375L, og det er ett kanon filter. Dette kjøres her, rett å slett for å kjøres inn i måneder før jeg starter opp den planlagte 720litern.

2026\8 leveres innimellom som edition utgaver, der filtermassen følger med, for en meget behagelig pris. Følg med på lagerstatus
Alle disse kan leveres med integrert varme, da er numrene 2126\8 og 2180.
Det koster litt mer der og da, men siden ett slikt varmeelement i bunnen av ett filter har mange ganger så lang levetid som en gjennomsnittlig varmekolbe, sparer en penger på lang sikt
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap