Varmekolbe med dogg inni = bad thing?

Fisket opp en Eheim Jäger varmekolbe i dag, og oppdaget at den var halvveis dekket av kondens eller dogg innvendig. Lett å se gjennom glasset i slike kolber.

Den er bare å kaste ikke sant, dogg inne i en kolbe er vel = søppeldynga?
(potensiell fare å bruke sånt)
Den fungerer som normalt, men jeg spør for sikkerhets skyld.
Har selv en del slike kolber, men har ennå ikke opplevd dette med Jäger. De andre kolbene har jeg bare fortsatt å bruke, så sant det er snakk om litt dogg, og ikke skvulping i bunnen.

Eneste gangen jeg har hatt problemer med en koble, var en billig sak fra Aquael tror jeg. Her var det folie inni, i stedet for tråder\ spiraler slik en ser i nyere kolber.
Denne saken tok rett å slett fyr mens jeg sto å så på (inni, varte 1 sek før surstoffet var borte.)

Har flere fuktige kobler stående, med støplset i og hele greia ved vannbytter, uten at jeg har fått ståpels av den grunn.
Derimot, om kolba knuser under vann, gjør det noe helt dje... vondt, i det meste av kroppen :p
Hehe...
Måtte bare le litt her jeg sitter. Ser liksom for meg Frank som et juletre der han står med hendene nedi akvariet...!
Jeg er så redd for å få strøm i meg at jeg slår av strømmen til alt i akvariet hvis jeg skal stikke hendene oppi, men nå har jeg
a) bare ett akvarium, og alt elektrisk der står på én fordeler med bryter på, så det er fort gjort å slå av strømmen
b) bare noen måneder på baken når det gjelder akvarium, så jeg blir vel litt sløvere etterhvert, tenker jeg!!!
:o)
Tilfeldig bekjentskap
© charlee
Reklame for plussmedlemskap