Luftpumpe ?

Har nå co2 som putrer og går i karet mitt, men tror litt ekstra o2 tilførsel hadde gjort seg.
Noen som har en rimelig og grei pumpe å anbefale til et 200l kar ?



Nå er ikke jeg noen ekspert da jeg ikke har co2 anlegg, men er det ikke bedre å kutte ned på co2'en i stedet?
Jeg vet en del om fotosyntesen, og hvis du ikke får omsatt co2'en i karet ditt, så er det mulig at du ikke har nok eller riktig lys, eller at du har for lite næring til plantene. Alt dette har en sammenheng for at plantene skal vokse bra. Når plantene vokser bra, så produserer de også mer 02. Hvis du avsolutt vil koble til luftepumpe, så ville jeg ha brukt den om natta. Da bruker ikke plantene co2, og du kan derfor koble co2'en fra dersom det er mulig.
Aggi
Hvis du avsolutt vil koble til luftepumpe, så ville jeg ha brukt den om natta. Da bruker ikke plantene co2, og du kan derfor koble co2'en fra dersom det er mulig. :)


Det er planen ja, men tror jeg i første omgang setter utstrømmen fra pumpa litt høyere i karet så jeg får mer vannbevegelse.
Jeg vil tro det er tilstrekkelig så lenge du ikke gir alt for mye co2
Regner med at fiskene ser friske og fine ut?
Fiskene er prima, plantene like så. Enda bedre blir det nok med riktige og skikkelige lysrør i morgen !
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap