Eheim 2026/2028

Eheim utvendig filter...

Tenker kjøpe meg eheim 2026 eller 2028 til min 170 LIter...
er det noen som har en av disse? som kan fortelle noe om støy nivået? orker ikke våkennetter pga filterpumpen....

Du trår ikke feil med et Eheim 2026/2028. De er bortimot lydløse og kvaliteten er helt på topp.
Har begge to, jeg Begge filtrene er så og si støyfrie, når filtermassen har fått satt seg (tar ett par uker, så er den stilt. Men slik er det med alle slike filtre!)

Syntes faktisk at disse filtrene støyer mindre enn f.eks ett pumpehode på ett par tusen liter i timen...

Her er forresten en omtale om pumpeserien.

Til ditt kar vil en 2026 holde fint, bruker selv denne til 170L med diskus.
Om du har råd, er det selvsagt ingen ting i veien med å velge 2028, denne er bare litt større, som kun er positivt
Jeg har hatt flere Eheim 2026 (eller 2126, som er den samme, bare med varmeelement) og de er de mest støyfrie og stillegående filtere som finnes!

Som Frank nevner, må du ikke fortvile om det kommer litt rasling og smålyd fra det i helt starten. Det er litt luft og en del filtermateriale som må "sette seg" først. Når alt er på plass, så er det fullstendig lydløst. Noen ganger tar det bare noen minutter, andre ganger må man riste litt på filtertønna for å få ut luft.
takker og bukker, da blir bestilling sendt idag... om jeg kjøper den pakken med filter masse så er den vell klar til bruk, right?
Gøran Askegård
takker og bukker, da blir bestilling sendt idag... om jeg kjøper den pakken med filter masse så er den vell klar til bruk, right?


Tja filtermassen må skyles grundig under springen og filteret må naturlig nok kjøres inn. Så helt plug and play er det ikke, men bedre filter får du knappas til ditt bruk så løp og kjøp!
takker og bukker, pumpa er nå bestilt...
er det noe nødvendig å ha en egen luft pumpe i tilleg? slik slange med stein sak?
Gøran Askegård
er det noe nødvendig å ha en egen luft pumpe i tilleg? slik slange med stein sak?

Ikke om du ikke har uvanlig lavt innhold i vannet av O2, f.eks ved svært høy temp, eller ved medisinering.
Selv da greier min 2026 fint å mette vannet på en utmerket måte

For å svare enklere, nei, du trenger ikke luftepumpe
takker å bukker, da er det bare å sette seg ned å vente på pakke i posten
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap