Hvordan tømming av pumpe?

Det er mulig jeg er dum, men er ganske ny i dette her... Jeg har liksom ikke helt skjønt hvordan man skal åpne pumpa uten at det blir veldig mye søl... har en eheim 2026... Kunne noe kanskje hjelpe meg så jeg skjønner dette?
Du må først stenge vannstrømmen gjennom slangene. Det er spaken på toppen av lokket til, den som står rett foran slangene der de går inn i filterlokket.

Så drar du ut stikk-kontakten til filteret, og kan åpne lokket.

Jeg stenger alltid vannstrømmen først, slik at slangene står med vann i. Da er det lettere å starte det igjen etterpå.

[External Image]
På hurtigkoblingen, den med slangene, er det en rød hendel. Når du trekker denne mot deg, reduserer du vanngjennomstrømmingen.
For å frigjøre hurtigkoblingen, må du trykke inn den lille røde knappen på skrå til høyre for hurtigkoblingen.

Dette må selvsagt gjøres med nettspenningen av til pumpa.

Så tar du med deg filteret til kjøkken\ bad\ vaskerom\ u name it, og åpner den med å vippe de fire klipsene på hvert hjørne løs.
Løft ut pumpehodet, og rens slik filteret skal renses.
Monter i motsatt rekkefølge.

Når det gjelder fylling av filteret, er dette mulig å gjøre på flere måter:
1. Fyll med vann fra springen. Monter. Etterfyll via kanalen inn til pumpa (hurtigkobling)
2. Løft ut slangen som sender vann ut i karet, koble til hurtigkoblingen, og så renner vannet av seg selv til filteret. Når dette er fullt, sett utstrømmeren på plass, koble til strøm, og vips, så er filteret i gang igjen.
Om det lager litt ulyd; vipp på det, slik at luft kommer ut.
Selv har jeg skjelden behov for dette
Tilfeldig bekjentskap
© Silje Haugen
Reklame for plussmedlemskap