Eheim 2028

Inaktiv bruker
Har kjøpt ei brukt pumpe - Eheim professionel II 2028. Det fulgte ikke med noen bruksanvisning. Noen som vet hvor jeg finner den?

Prøvde akkurat å starte den opp, og fikk X liter utover gulvet Mulig jeg må bytte ut noen deler også.

Alexander
Hei, takk for alt jeg fikk for en stund tilbake=) jeg fant en link med alt om den pumpa di=) http://www.aquariumguys.com/eheimproii1.html . der burte alt stå. men det er ikke bare du som ikke fest topplåkket bra nok? eller om en av og ringene i toppen har gått? der slangene går ut i det feste der. det er masse små ting. men skal ikke være noe problem og fikse de.
Inaktiv bruker
Bare hyggelig. Du får bare kaste det du ikke trenger.

Takk for linken. Mulig jeg ikke har festet lokket ordentlig. Eller kanskje jeg fyllte opp med for mye vann? Den bråkte voldsomt, så noe er galt. Skal prøve å starte den opp ute senere. Kan teste den i hagedammen.
Alex
sjekk rotor hodet. kan være at rotoren er ødelagt eller at rotor stangen er knekt eller lignende.
Her er manualen til dette supre filteret.

At filteret lekker, kan tyde på at du har gjort noe galt under monteringen, kontroller at samtlige tetteringer er på plass, og at lokket slutter skikkelig til bøtta. Klipsene på hjørnene skal sitte stramt som fy

Det beste du kan gjøre er å finne ut av hvor lekkasjen er, så hjelper noen deg garantert med råd om både utbedring, og evt hva du kan gjøre annerledes for å få dette tett.
Inaktiv bruker
Takk for den manualen Akkurat hva jeg lette etter. Får håpe jeg finner ut hvor lekkasjen kommer fra nå da.
Inaktiv bruker
I dag kom endelig pakken med deler bestilt til denne pumpa. Rotorstangen som var knekt er byttet ut. Byttet tetteringen under lokket og samtidig pakningene mellom filterboksene for sikkerhetsskyld.

Tester nå filteret utendørs. Synes klipsene i hjørnene sitter litt løst, men det er ingen tegn til lekkasje hittil. Krysser fingrene for at dette går bra nå.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap