Tips til fremtidige Eheim intervall filter eiere

Om nettopp du skulle oppdage..si sånn 3 om natten at din intervallpumpe lager grusomme luft i systemet lyder. Mye luft kommer ut gjennom utblåset og du merker at pumpen sliter med å få ut vann.

Så ikke bruk de neste 6 timene på å makke med å kontrollere alskens O-ringer og koblinger for deretter å smøre inn alle O-ringer på nytt og starte og slå av pumpen xxx antall ganger.

Dette vil føre til munnbruk så grusom at selv fanden selv ville bedt deg vaske munnen din med såpe :p

Før du gjør noe som helst annet så sjekk forfilteret som henger på inngangen til innsuget,dette kan se ut som om det er rent nok men allikevel ha såpass med partikler og skitt i seg at du rett og slett pumper vann ut av pumpen raskere enn du klarer å suge det inn....

Dette tok meg laaaaang tid å skjønne,men nå kan dere slippe nettopp det å bruke grusomt med nattesøvn og tålmodighet på noe som kan ta 1 minutt :p

Hilsen en som skal legge seg tidlig i kveld etter å ha vasket og polert båten :\
Been there, done that

Et lite fnusk i innsuget i filteret er nok til å sette intervallfunksjonen ut av spill. Intervallfilter er for den litt mere erfarne, men har man først satt inn et vil man iikke bytte for alt i verden.
Hehe ja man lærer så lenge man lever :p

Dette er faktisk mitt første utvendige filter så jeg er jo ganske grønn på det,men lydnivået og intervallfunksjonen når det fungerer som det skal er helt upåklagelig.
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap