Feil med eheim-pumpe?

Jeg har overtatt en eheim 226(2026 sier noen),har gjort den ren.
Planen var å ha den i 250 literen mens den kjører seg inn,men den bråker noe så sinnsykt!!
Nå finnes jeg ikke teknisk av meg,men jeg tror rotoren beveger seg opp og ned,og at det er det som lager ulyder.
Har studert noen tegninger av denne delen av pumpa,og lurer på om det skal sitte gummihetter den hvite pinnen gjennom rotoren?
Det sitter en brun gummi"tropp" i bunnen der den hvite pinnen treffer,og en brun "tropp" i lokket som treffer. Lurer på om jeg mangler noe?Eller?

Hadde jeg kunne brukt navnene på disse delene hadde det kanskje vært enklere for dere å forstå
[External Image]

Det skal sitte en gummipropp i begge ender av akslingen. Denne proppen sørger for at akslingen står sentrert og dermed også rotoren.
Ja tusen takk,jeg fikk det til(eller rettere sagt gubben)!
Det er ikke feil med den,jeg leste mange tråder her,og en av dem(tror det var mona o sin) sa at det bråkte hvis impelleren ikke fikk vann,og at bøtten burde være proppfull.
Det virket!!Nå er det musestille,filteret er i gang med å kjøre seg inn,550-literen står i garasjen og venter på å bli skrubbet

Men tusen takk for raskt svar!!
Bra at det ordnet seg
Du kan se om det er en 2226 eller en 2026 på hurtigkoblingen til slangene. Er denne utrustet med 2 kraner, en på hver side, er det en 2226.
Mener også å huske at 2226 har ulik tykkelse på slagene, det har ikke 2026
Tilfeldig bekjentskap
© Holger Lockertsen
Reklame for plussmedlemskap