CO2 anlegg

Jeg har nå fått meg et større akvarium, og det går så det suser. Men har lest litt om co2 for akvarier. Og fant ut at co2 er noe jeg måtte ha. Å blande sånn hjemmelaget opplegg, ble litt mye styr, og gris. Så nå har jeg fått tak i en co2 flaske. Egentlig et 6kg brannslukker apparat. Stigerøret er fjærnet, og det er montert en kran på flaska. Slik går det jo ikke an å bruke det, så nå lurer jeg på om noen har tips om hva jeg må koble på flaska for å få riktig dosering og styring av dette. Er det noen som har tips om dette? Hva hvil slikt utstyr koste? Hvor får jeg det?
Det spørs hvor avansert eller hvor enkelt du vil gjøre det. Det du må ha er et manometer, reaktor og en bobleteller. Her er et av mange slike sett. Du kan kjøpe delene løst, men et slikt sett som dette er ofte billigere. Settet leveres uten flaske til ca 1200,- Kjøper du en magnetventil kan du tidstyre CO2 tilførselen. Skal du ha det hele automatisk kjøper du deg en Ph kontroller som tilfører CO2 etter ph verdien du stiller den inn på.

Dette er bare eksempler på utstyr, det finnes mange butikker som har dette utstyret. En liten runde i lenkesamlingen, så kan du samenligne div butikker, pris, etc.
CO2 anlegg
Flott, der har jeg noe å gå etter. Jeg vil ha det så enkelt, og billig som mulig. Fant ikke så mye om dette i denne lenke samlingen akkurat, men jeg finner vel ut av det. Tenkte å styre det over et ur. Den PH kontrolleren var i dyreste laget, så den dropper jeg. Får bare håpe at det er en standard tilkobling til flaska, slik at det passer sammen.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap