70x35x35cm helglass, hvem har dette?.

Ser etter 70x35x35 helglassakvarie. Hvis det finnes et ikke-rammebord til det så bedre. Kanter for dekkglass er også uønsket.
Tror det er dette jeg har stående med ødelagt bunnglass i kjelleren? Har en sprekk i seg...
Glemte visst at det skal være nytt.
Akvarieselskabet lager etter mål.
Gå inn på www.akvarieudstyr.dk
Der klikker du på NOK, akvarier, glasakvarier.
Så kan du gå inn på Akvarieselskabet og taste inn målene du ønsker.
Da kommer også pris opp.

Men det er jo også flere som lager etter mål.
Var da svært så sær størrelse du trengte :p
Det nærmeste jeg har sett, er "Basic" fra imazo på 70x36x38.
De har også "pasific" med målene 70x36x37cm.
Mener det er dette jeg selv har, her ligger det en plastramme på toppen\ bunnen.
Denne sliter du vekk på 5 sek... Min var limt med hele 6 punkter silicon :p
Denne har artikkelnummer 100.8096 hos imazo.
Bord kan selvsagt skaffes i flere varianter. Varenummer 101.0093

Klikk deg inn på imazo.se, og last ned akvariekatalogen. Der kan du se bilder og mål, samt finne passende bord
De fleste butikker har vel en mer eller mindre aktiv avtale med imazo, og bør derfor både fort og enkelt kunne skaffe om noen av disse er aktuelle.
Ellers tror jeg det eneste andre alternativet er spesialbygget.
Ikke det, det er ikke så gærn pris på det hos akvarieudstyr

Klippet fra ordresiden:
1 stk. Specialbygget akvarium, 85.75 liter NOK 360,50 (Ex.DK-moms) NOK 360,50 (Ex.DK-moms)

Forsendelse: NOK 151,25 (Ex.DK-moms)

Summen, inkl norsk mva og fortolling skulle da bli rundt 720.-
Frank Angell
Var da svært så sær størrelse du trengte :p


Sær og sær

Personlig er det så ufattelig mange standardkar jeg ville ha byttet om på bredde- og høydemålene.
Dette har sammenheng med at min hovedfascinasjon er bunnlevende fisker.
Donald
[QUOTE=Frank Angell]Var da svært så sær størrelse du trengte :p


Sær og sær
Her mente jeg rett å slett; 35cm kontra alle de karene som leveres i 40x40
I tillegg er ikke 70cm lengde det som produseres mest av. Her er det kanskje produsentene som er sære, eller hva ?
Grunnen til at jeg gjerne vil ha 70cm er at da tar det 18w lysrør. 60x30x30 er greie men tar bare 15w og da blir det en stor skygge ut mot hver side. 80cm akvarium og samme problem med 18w. Større en det er uaktuelt.
Dette skal bli et lite planteakvarium og derfor er jeg litt pirkete på målene. Det er en tendens til at de som lager helglass må lage akvariene høye og smale og akkurat for korte for standard lysrør. De som lager gode mål mål insisterer på den ramma som ser dumt ut på et lite akvarie.
Lystoppen må jeg nok lage selv da jeg helst vil ha 4 stk 18w vanlige rør. 2 stk doble Arcadia.
Så forresten at tropefisk hadde et aqualine bord med ben 70x35 men så bare rammeakvarier der i det målet.
Blir det ikke dyrt å sende et enkelt lite akvarium fra Danmark?. Regner med at det må sendes på palle.
De der Pacific har jeg vært borti i små størrelser. Frister ikke.
Kjetil L
Grunnen til at jeg gjerne vil ha 70cm er at da tar det 18w lysrør. 60x30x30 er greie men tar bare 15w og da blir det en stor skygge ut mot hver side.

Akkurat det samme tenkte jeg når det gjelder cory/reke-reolen min.
70 cm. er faktisk i overkant av hva jeg tenkte meg, men jeg skal nå få den plassert.
Bedre lys og bedre corytumleplass
70 x 35 x 35 er jo standardmål for 85 (86) litere. Det er bare å bestille fra Aqualine hos Tropefisk for eksempel. Den helglass-størrelsen står ikke i nettbutikken, men de lager det med ramme, og lager dem derfor også uten ramme.

Du kan bare bestille et helglasskar, og be om at det settes på sort ramme kun på toppen.
Ut i fra beregningen fra akvarieudstyr, koster det ikke mer enn 150.- norske + mva å sende dette fra Danmark. Det er vel da snakk om postpakke (70cm + innpakking er ikke så svært )

Ang modellen Mona nevner, så finner jeg ikke denne i lista til aqualine, med annet enn den både kjedelige og ukledelige ramma.
Aqualine lager akvarier etter alle mål kunden måtte ha Listen du viser til Frank er standardmål på kar de masseproduserer, men man kan bestille akkurat det man ønsker hos Aqualine, både med hensyn til cm-mål og utførelse (med og uten ramme, delvis ramme osv).

Mine 3 helglasskar på 98 liter er Aqualine, bestilt etter mål. Jeg ville ha 80 x 35 x 35. Tror de kostet en hundrelapp eller to mer enn standardmålene.

PS!
At pakken er liten når akvarier sendes, er dessverre ikke så veldig betydningsfullt mht kostnad. Dette fordi akvarier ikke kan stables på lastebilen, de må stå et og et på gulvet. Ingenting oppå. Dette tar plass, bilen kjører med masse "luft", og kostnadene pr enhet øker derfor.
Ok, takk. Da er det sikkert greiest å prøve Tropefisk. Det at det er et ordentlig bord til den er bra, jeg er ikke noe særlig som bordsnekker.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap