Eheim 2028.

Etter mye rot med posten fått montert min eheim 2028, "nesten"
det står side 56 i manualen "Sett pumpehodet oppå filterbeholderen, slik at rørstussen på pumpehodet går nøyaktig ned i rør gjennomgangen"
hvilken rørstuss? ser på tegninga i manualen at det er tegnet på en rørstuss under på pumpehodet, det mangler på min, mitt er helt flat med innsenket hull. på begge pumpehodene jeg har fått. er det meningen jeg skal klippe av en bit av slangen og sette på?
Det er en rørbit som følger med, denne skal enten plasseres på pumpehodet, eller i den ene kurven (røret som kommer opp, i selve foringen)

Du ser lett hvilken dele det er snakk om, et er kun en sort rørstumt på ca 3 cm som passer til dette.
Om ikke denne plasseres rett, vil ikke filteret fungere som det skal. Røret er med på å lede vannet ned til bunnen av filteret, og uten denne, vil det rett å slett passere gjennom filtertønna uten å passere gjennom filtermassen.
tror desverre jeg ikke har noe rørstump. hverken fant eller finner... den står jo aldri nevnt i manualen... bare som rørstussen på pumpehodet. off, dritt lei hele pumpa før den er starta opp... hehe! posten klaret ødelegge det første pumpehodet så måtte vente i 3 uker på ny, å om jeg mangler en bit nå blir det en amper helg tror jeg

så pumpehodet ditt var med glatt bunn den også? lå den biten i posen eller?
det er på toppen av sylinderen i kurvene en gummi pakning på hver kurv... det er alt liksom.
Den har ikke blitt presset ned gjennom pakningen på ene kurven?
Kan skje om filtertoppen blir satt på feil vei.
Jeg tror nok ikke denne forsvinner så lett, så det kan vel hende at du enten er meget dårlig på å leite, eller at noen har vært meget dårlig på å pakke.
Om jeg ikke husker feil, sto denne på plass når jeg åpnet filtrene for første gang.

Siden dette er en kritisk del, bør du selvsagt få denne tilsendt så fort som mulig fra butikken. De kan jo ta den fra det ødelagte pumpehodet, om de har dette liggende.
Bare for syns skyld, her er artikkelnummeret til røret: 7342200

Legger med bilde av stumpen, bilde 2 viser stumpen festet i kurvens pakning, bilde 3 er av stumpen i pumpen.
det der er nokk en bit jeg ikke har ja får vell skrive nokk en mail til tropefisk å klage da. jaja.
takker og bukker for informasjon å bilde.
Tilfeldig bekjentskap
© Marita Ekdahl
Reklame for plussmedlemskap